دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

راهكارهایی برای حفظ تراكم استخوانی
 
نتایج تحقیقی نشان می دهد كه پیاده روی روشی قدرتمند برای حفظ تراكم استخوان های سالم است.
راهكارهایی برای حفظ تراكم استخوانی نتایج تحقیقی نشان می دهد كه پیاده روی روشی قدرتمند برای حفظ تراكم استخوان های سالم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسكانیوز، نتایج تحقیق منتشرشده در سال 1994 در نشریه آمریكایی پزشكی نشان داد، افرادی كه پیاده روی می كنند تراكم استخوانی بیشتری دارند. در این تحقیق، محققان، زنان با بیش از 7.5 مایل پیاده روی در هفته با افرادی كه كمتر از یك مایل در هفته پیاده روی داشتند را مورد مقایسه قرار دادند. آنان دریافتند كه گروه اول میانگین تراكم استخوانی بالاتری را در قسمت های مختلف بدن نشان می دهند كه این تراكم به ویژه در پاها متمركز بود.

بیشتر بخوانید:

نكاتی مهم درمورد اشتباهات تغذیه ای ایرانی ها از آنجایی كه طی پیاده روی بخش عمده ای از وزن توسط پایین تنه پشتیبانی می شود، استخوان ها مجبور می شوند سخت تر كار كنند تا فرد را ایستاده نگه دارند. به نوبه خود، این مورد قدرت آنها را بهبود می بخشد همچنین به جلوگیری از دست دادن استخوان كمك خواهد كرد. كاهش استخوان معمولا پس از 35 سالگی شروع می شود، زمانی كه بدن در جایگزینی توده استخوانی قدیمی كارآمدتر می شود به همین دلیل با افزایش سن، مستعد ابتلا به پوكی استخوان خواهید شد، وضعیتی كه در آن استخوان ها شكننده می شوند و این امر احتمال شكستگی یا شكستن آنها را بیشتر می كند.

در حالی كه پیاده روی منظم برای بهبود تراكم استخوان توصیه می شود می توانید توانایی بدن خود را برای ساختن استخوان جدید هك كنید.

دكتر لورن فیشمن، مدیر پزشكی طب فیزیكی و توانبخشی منهتن ایالات متحده به مردم توصیه می كند روی كاهش سرعت گام خود تمركز كنید و به طور مداوم روی هر پا فشار بیاورید (در حالت ایده آل برای حداقل 12 ثانیه). این فشار طولانی همان چیزی است كه به اسكلت شما می گوید تراكم استخوان شما را افزایش دهد.

اگر ایده برداشتن گام های بلند و كشیده در حین پیاده روی خیلی جذاب نیست، راه های دیگری وجود دارد كه می توانید بدن خود را تشویق كنید تا توده استخوانی خود را تقویت كند.

موسسه ملی آرتریت و بیماری های اسكلتی، عضلانی و پوستی توضیح می دهد كه هر ورزش تحمل وزن یا مقاومتی، برای تراكم استخوان شما معجزه می كند.

در دسته اول تمریناتی از جمله دویدن و بالا رفتن از پله وجود دارد كه همگی از نیروی گرانش برای فشار بر اسكلت شما استفاده و به نوبه خود استخوان های شما را تقویت می كنند. در دسته دوم، ما وزنه برداری را داریم كه به گفته موسسه ارتوپدی و پزشكی ورزشی، فشار زیادی ایجاد و فشار وارد شده بر استخوان ها را تقویت می كند. برای بهترین نتیجه، باید وزنه برداری را با سایر تمرینات قلبی تاثیرگذار تركیب كنید.

وی چند نكته اضافی را برای استفاده حداكثری از تمرینات به منظور ساختن استخوان بیان می كند: برای شروع، باید فعالیت هایی كه شما را روی پا نگه می دارند مانند پیاده روی و دویدن را ترجیح دهید تا از وزن بدن خود و نیروی گرانش بهره ببرید. تمرینات تعادلی مانند تای چی یا یوگا نیز استحكام استخوان شما را بهبود می بخشند همچنین باید به دامنه حركتی كه در طول تمرین انجام می دهید نیز توجه كنید. تركیب حركات جانبی (پهلو به پهلو) به روشی متفاوت به اسكلت شما فشار وارد می كند و رشد استخوان را بهبود می بخشد.

انتهای پیام/
منبع خبر:
ایسکا
   تاریخ: ۰۷:۲۶ - ۰۹/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰