دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

كمك ورزش شدیدتر به مهارگرسنگی
 
تحقیقات نشان می دهد كه ورزش شدید ممكن است به شیوه های غیرمنتظره بر اشتها تاثیر بگذارد. ورزش شدید باعث می شود سطوح بیشتری از مولكول Lac- Phe در خون یافت شود. Lac- Phe با خوردن غذای كمتر و از دست دادن چربی بدن در موش ها مرتبط بود. تمرینات شدید مواردی هستند كه ضربان قلب را افزایش می دهند. محققان می گویند هر نوع تمرینی موجب تولید این مولكول نمی شود. جلسات ورزشی ساده تر با مقادیر كمتری از این ماده مرتبط است. ورزش های باشدت بالا مانند: دوچرخه سواری، دویدن، شنا، و وزنه برداری منجر به بیشترین افزایش Lac- Phe می شود.

زوال عقل در برگیرنده مجموعه ای از علائم است كه بر قدرت حافظه، تفكر و ... تاثیر می گذارد. بیماری آلزایمر شایع ترین شكل زوال عقل است. دكتر رونالد.پترسن، گفت: شما می توانید برخی از خطرات زوال عقل خود را كاهش دهید. به گفته وی، برخی از این عوامل مشكلات قلبی وعروقی مانند فشارخون، چاقی، دیابت و سطح تحصیلات هستند. همچنین خواب، انزوای اجتماعی و ابتلا به افسردگی از عوامل مهم هستند. كم شنوایی و آلودگی هوا نیز ممكن است از عوامل خطر باشند. اگر فردی مواردی را مورد توجه قرار دهد، ممكن است بتواند خطر ابتلا به اختلالات شناختی را كاهش دهد.

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد، مصرف بیشتر فلاونوئیدها، تركیب میكروبیوتای روده را بهبود می بخشند و فشارخون را كاهش می دهند. فلاونوئیدها تركیبات طبیعی هستند كه عمدتا در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند و ممكن است خطر بیماری قلبی و عروقی را كاهش دهند. مصرف خوراكی هایی مانند: سیب، گلابی، توت، چای و شكلات منجر به كاهش سطح فشارخون می شوند. محققان می گویند: درك بهتر از تنوع بسیار فردی متابولیسم (سوخت وساز) فلاوونوئید می تواند به خوبی توضیح دهد كه چرا برخی از افراد مزایای محافظتی بیشتری از غذاهای غنی از فلاوونوئید در سلامت قلب و عروق دارند.
   تاریخ: ۰۱:۰۱ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰