دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

طرح سلامت ''یاران غیربالینی'' در 5 بیمارستان تهران برای ارائه خدمت به گروه های آسیب پذیر آغاز شد
 
رئیس اداره مددكاری وزارت بهداشت گفت: طرح سلامت "یاران غیربالینی" در 5 بیمارستان تهران برای ارائه خدمت به گروه های آسیب پذیر آغاز شد .
طرح سلامت
رئیس اداره مددكاری وزارت بهداشت گفت: طرح سلامت ""یاران غیربالینی"" در 5 بیمارستان تهران برای ارائه خدمت به گروه های آسیب پذیر آغاز شد . - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد جوادی صبح امروز در حاشیه نشست مسئولان مددكاری مراكز درمانی دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بیان اینكه دانشگاه علوم پزشكی مشهد یكی از مراكز برتر در حوزه مددكاری محسوب می شود و در سه سال متوالی رتبه برتر كشور را كسب كرده است اظهارداشت: باید نگاه جامعی در نظام سلامت به ویژه در ابعاد اجتماعی شدن سلامت داشته باشیم.

وی، با بیان اینكه دانشگاه علوم پزشكی مشهد پیشتاز در مدل سازی و مدیریت شاخص از جمله مددكاری است تصریح كرد: در رابطه با اتباع نیاز داریم تا با برنامه ریزی هایی كه انجام دادیم به یك مدل سازی معین برسیم تا بتوانیم مدیریت بهتری در حوزه درمان و مددكاری در این زمینه داشته باشیم.

81 درصد پرونده ها در دوایر مددكاری كلانتری های زنجان مصالحه شد
همكاری علوم پزشكی مشهد برای راه اندازی دانشكده پرستاری و داروسازی كربلا
دانشگاه علوم پزشكی مشهد مقدس قطب شرق كشور در زمینه پیوند اعضا است
رئیس اداره مددكاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی با اشاره به طرح سلامت یاران غیربالینی اظهار كرد: این طرح در پنج بیمارستان تهران برای ارائه خدمت به گروه های آسیب پذیر به صورت پایلوت آغاز شده و به زودی برای ارتقا كیفیت خدمات مددكاری در دانشگاه های دیگر نیز اجرایی خواهد شد تا بتوانیم حتی الامكان از آسیب های اجتماعی در مراكز درمانی بكاهیم.

101 مددكار اجتماعی در مراكز درمانی فعال هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد نیز اظهارداشت: یكی از وظایف ذاتی معاونت درمان حمایت همه جانبه از گیرندگان خدمت است كه مددكاران سهم بسزایی در احقاق این مهم در مراكز درمانی ایفا می كنند.

شاپور بدیعی خاطرنشان كرد: وظیفه مددكاری در بیمارستان ها به دو بخش كاركرد اجتماعی اقتصادی و اجتماعی معنوی تقسیم می شود كه متاسفانه برخی مواقع بعد اجتماعی معنوی آن مغفول می ماند كه با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی در ارتقای این بعد در ارائه خدمات می باشیم.

وی با بیان اینكه از سال 97 تمامی خدمات مددكاری ثبت در HIS می شود اظهاركرد: خوشبختانه بیش از 80 درصد خدمات مددكاری ثبت این سامانه می شود كه می توان با كمك آن مدیریت بهتری بر داده های مورد نظر داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بیان اینكه سیاست دانشگاه مبنی بر كاهش عواقب و آسیب های اجتماعی در مراكز درمانی است تصریح كرد: تریاژ مددكاری در بیمارستان های قائم(عج) ، امام رضا(ع)، طالقانی و ابن سینا انجام می شود كه مراجعین از همان ابتدا به لحاظ آسیب های اجتماعی بررسی می شوند كه با تاكید رئیس دانشگاه قصد داریم در مراكز دیگر درمانی این مدل تریاژ را گسترش دهیم.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مددكاران پس از ترخیص بیان كرد: مددكاران پس از ترخیص نیز پیگیر مسائل بیمار هستند و برخی از مسائل مالی و حقوقی پیگیری می شود و بیمارانی كه نیاز به توانبخشی و تجهیزات پزشكی دارند برایشان فراهم می شود.

شاپور بدیعی با بیان اینكه 101 مددكار اجتماعی در مراكز درمانی فعال هستند گفت: در سال 1400 ، 16760 مورد مداخله روانی_اجتماعی برای كرونا صورت گرفته و 6057 مداخله اقتصادی، 9896 مداخله آموزشی، 1661 مورد ارجاع به روانشناس، 2026 مورد جلب مشاركت خیرین و 119 مورد ارجاع به نقاهتگاه صورت گرفته است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۲۲ - ۱۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷