دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تاكید استاندار یزد بر ایجاد شهرك سلامت و تجمیع مطب ها در استان/ تكمیل طرح های نیمه تمام در اولویت باشد
 
یزد- ایرنا- استاندار یزد بر لزوم ایجاد شهرك سلامت و تجمیع مطب پزشكان، مراكز درمانی و توزیع تجهیزات پزشكی و دارویی در این شهرك تاكید كرد و گفت: استقرار مطب ها در چند مكان خاص موجب ایجاد ترافیك در شهر یزد شده است.
تاكید استاندار یزد بر ایجاد شهرك سلامت و تجمیع مطب ها در استان/ تكمیل طرح های نیمه تمام در اولویت باشد یزد- ایرنا- استاندار یزد بر لزوم ایجاد شهرك سلامت و تجمیع مطب پزشكان، مراكز درمانی و توزیع تجهیزات پزشكی و دارویی در این شهرك تاكید كرد و گفت: استقرار مطب ها در چند مكان خاص موجب ایجاد ترافیك در شهر یزد شده است.

به گزارش جمعه روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی در جریان بازدید از چند پروژه نیمه تمام دانشگاه علوم پزشكی استان در جمع مسوولان این دانشگاه بر راه اندازی شركت های سرمایه گذاری از سوی پزشكان برای ایجاد این شهرك تاكید كرد و یادآور شد: باید با همكاری شهرداری و دیگر ارگانهای ذیربط، شهرك سلامت را ایجاد و همه خدمات پزشكی و دارویی را در آن متمركز كنیم و حتی بعدها بخش تجهیزات پزشكی و دارویی هم در این شهرك مستقر شود و هتل آپارتمانهای لازم هم در آن پیش بینی گردد.

وی با بیان اینكه فراهم شدن این ساز و كارها، حوزه سلامت استان را 100 سال به جلو می كشد اظهار داشت: طی یك ماه اینده خیرین را وارد این حوزه كرده و پروژه شهرك سلامت را برنامه ریزی و طراحی كنید.

استاندار یزد، حوزه بهداشت و درمان و سلامت استان را از حوزه های مهم و ویژه استان دانست و گفت: در این بخش، قابلیت یك جهش بزرگ و قطب شدن را داریم؛ حوزه گردشگری سلامت هم مقوله بسیار مهمی است كه در استان باید بطور ویژه به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینكه لازمه قطب گردشگری شدن، فراهم كردن زیرساخت های آن است تصریح كرد: در این بخش باید به هر دو مقوله سخت افزاری و نرم افزاری توجه ویژه داشت.

فاطمی، تكیه صرف بر منابع دولتی را نادرست خواند و یادآور شد: منابع دولتی، محدود است و اخذ آن دردسرهای خاص خود را دارد، زمان بر است و آن جهش مورد نظر ما اتفاق نخواد افتاد.

وی به پروژه های نیمه تمام در حوزه سلامت استان اشاره كرد و اظهار داشت: بسیاری از این پروژه ها در مناطق محروم و روستاها و مراكز جامع سلامت در مرحله فونداسیون و اسكلت بندی قرار دارد كه تكمیل برخی از آنها 10 سال طول كشیده و مستهلك شده است.

استاندار یزد تكمیل این طرحها در شهرستانها و مناطق مختلف استان را مطالبات مردمی دانست و اضافه كرد: این پروژه های نیمه تمام در شهر یزد هم وجود دارد كه لازم است به سراغ منابع خیری برویم.

وی با اشاره به اینكه باید اتفاق بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان رقم بزنیم زیرا این حوزه مزیت بزرگ استان است، افزود: باید دستگاههای ذیربط در این زمینه از جمله معاونت عمرانی استانداری، دانشگاه علوم پزشكی و اقتصاد و دارایی ورود كنند.

استاندار یزد سه حوزه سلامت، آموزش و پرورش و فن آوری را اولویت های نخست استان اعلام كرد و گفت: باید نشستی با 16 شركت بزرگ استان برگزار و هر كدام بخشی از این مسوولیت را متقبل شوند و طی سه سال، تفاهم نامه ای منعقد گردد تا سهم منابع برای هر بخش مشخص شود؛ سپس نتیجه این نشست را در قالب همایشی برگزار و حتی رییس جمهور را هم به صورت ویدئو كنفرانسی به این همایش دعوت كنیم زیرا اقای رییسی بر حضور خیرین در حوزه های مختلف تاكید دارند.

وی با بیان اینكه باید به كمك بخش سلامت بشتابیم تاكید كرد: اگر زیرساخت های ما در دوره 2 ساله كرونا فراهم و قابلیت های موجود استان در حوزه سلامت نبود مرگ و میرهای ما چهار تا پنج برابر بیشتر بود ضمن اینكه در دوره كرونا بار چندین استان دیگر را هم به دوش كشیدیم.

فاطمی همچنین از تلاش های كادر درمان استان در این دوره 2 ساله كرونا قدردانی كرد.

وی در ادامه از كمبود شدید مدرسه در استان و بخصوص شهر یزد خبر داد و گفت: امسال مدارس استان 2 شیفته می شوند؛ كلاسهای ما اكنون 30 یا 40 نفره هستند و حتی همین كلاسها هم باید در برخی مدارس 2 شیفته شوند كه این اتفاق خوبی نیست.

وی اضافه كرد: در حوزه فن اوری هم می خواهیم به سمت منابع تسهیلاتی روی بیاوریم؛منابع را در بانك تعیین كنند تا از این منابع بتوان تسهیلات لازم را دریافت كرد.

وی تكمیل پروژه های نیمه تمام علوم پزشكی، تكمیل، ساخت و تجهیز مدارس و اخذ منابع برای تقویت و حمایت شركت های دانش بنیان استان را یادآور شد .

استاندار یزد در پایان با اشاره به بازدید خود از پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت یزد گفت: این پروژه ها عمدتاً به خاطر عدم امكانات مالی مناسب و اعتبارات كافی، معطل مانده اند كه باید بتوانیم از محل مشاركت خیرین و همچنین از مسیر مولدسازی اموال و املاك مازاد و دولتی، تحولی را در این حوزه ایجاد كنیم.

وی از اختصاص 30 میلیارد تومان برای اكوسیستم تشخیص و درمان سرطان در استان خبر داد و اظهار داشـت: بزودی چند دستگاه پزشكی مورد نیاز به مجموعه علوم پزشكی اضافه میشود و تحولی بزرگ در این زمینه رقم خواهد خورد.

استاندار یزد از مركز جامع سلول های بنیادی و پزشكی بازساختی یزد بازدید و مسائل پروژه های مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی شامل پژوهشكده تولید مثل، پت اسكن، مركز توانبخشی و مركز دندانپزشكی را مورد بررسی قرار داد.

ساختمان پیوند عضو و كلیه و مجموعه پیوند مغز و استخوان بیمارستان شهید صدوقی، مركز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد و مركز پرتو درمانی شهید رمضانزاده از دیگر اماكن مورد بازدید استاندار بود كه مسائل و مشكلات ان مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب ها
- یزد
- مهران فاطمی
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۱۳ - ۱۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۲