دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

326 معتاد بهبود یافته در آذربایجان ‍شرقی سركار رفتند/ 320 كودك بی سرپرست و 4 هزار دانش آموز معلول تحت پوشش بهزیستی
 
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف،  امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشكوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: هفته پیش رو هفته بهزیستی نامگذاری شده است به طوریكه 189 فعالیت اعم از حمایت از زنان سرپرست خانواده، معلولین، بی خانمان، كودكان بدسرپرست و بی سرپرست، سالمندان و غیره از جمله این فعالیت هاست. 

وی با بیان اینكه بهزیستی با 557 مركز موسسه به عنوان مجموعه ای خدمت گزار است، افزود: 6 هزار و 413 نفر اشتغال زایی در سال گذشته برای اعضای بهزیستی ایجاد شده است. 

صحاف  به ساخت و تحویل 712 مسكونی برای  مددجویان در سال گذشته اشاره كرد و گفت: در هفته بهزیستی نیز  197 مسكونی جدید تحویل مددجویان می شود.

وی یادآور شد: 720 نفر ودیعه مسكن در سال 1400 اعطا شده است

مدیركل بهزیستی استان با اشاره به اینكه هفت هزار پرونده معلولین در استان تشكیل شده است، گفت: در حال حاضر دو هزار و 60 روستا پایش شده اند و یك هزار و 140 نفر فرد معلول جدید شناسایی شده است. 

صحاف ابراز كرد: 87 مركز روزانه با 3 هزار و 749 خدمت گیرنده از دیگر فعالیت های بهزیستی است. 

وی بیان داشت: در مراكز نگهداری شبانه روزی 45 مركز در حال فعالیت است كه سال گذشته دو هزار و 300 نفر خدمت گیرنده وجود داشت. 

مدیركل بهزیستی گفت: ارائه سمعك، واكر، ویلچر خدمات فیزیوتراپی، كاشت حلزون از دیگر خدمات بهزیستی استان می باشد. 

وی یادآور شد: بهزیستی استان چهار هزار نفر دانش آموز معلول را تحت پوشش خود دارد. 

صحاف با بیان اینكه معاینه كودكان 3 تا 6 ساله برای تنبلی چشم همه ساله در حال انجام است، افزود: تمام نوزادان اعم از 51 هزار و 900 نوزاد متولد شده در سال 1400 غربالگری گوش شده است. 

وی خاطرنشان كرد: در 76 مركز تخصصی برای نزدیك به 25 هزار فرد بیمار معتاد خدمات ارائه شده و  برای 326 نفر بیمار معتاد توانمند شده، اشتغال زایی شده است. 

مدیركل بهزیستی استان با بیان اینكه 68 هزار خدمت تلفنی و  برای 33 هزار نفر خدمت مشاور حضوری انجام گرفته است، گفت: خدمات برای 22 هزار نفر زن سرپرست خانواده و چند قلویی نیز جزو وظایف بهزیستی است. 

وی 24 مركز هیات امنایی برای نگهداری كودكان بی سرپرست و بدسرپرست اشاره كرد و گفت: 320 فرزند در این مراكز نگهداری می شوند و همچنین یك هزار و 607 كودك بی سرپرست نیز با حمایت بهزیستی در كنار خانواده و با حمایت مالی دولت نگهداری می شوند. 

صحاف یادآور شد: 17 مركز اورژانس اجتماعی در استان وجود دارد كه شماره تماس ارتباطی این اورژانس همان یك دو سه یا 123 است. 

انتهای پیام/60030
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۴:۰۴ - ۱۷/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۰