دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

هشدار یونیسف درباره تاثیر خشونت های كنگو بر وضعیت كودكان
 
یونیسف (صندوق كودكان سازمان ملل) هشدار داد كه در بسیاری از نواحی جمهوری دموكراتیك كنگو كه به دلیل سیطره گروه های مسلح، بی ثبات شده میلیونها كودك در معرض خشونت هستند.
هشدار یونیسف درباره تاثیر خشونت های كنگو بر وضعیت كودكان یونیسف (صندوق كودكان سازمان ملل) هشدار داد كه در بسیاری از نواحی جمهوری دموكراتیك كنگو كه به دلیل سیطره گروه های مسلح، بی ثبات شده میلیونها كودك در معرض خشونت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف با صدور بیانیه ای اعلام كرد: جان و آینده بیش از 3 میلیون كودك در جمهوری دموكراتیك كنگو در معرض خطر قرار دارد ولی جامعه جهانی به این فاجعه هیچ توجهی نمی كند.

طبق آمارهای سازمان ملل حدود 5.2 میلیون نفر از جمعیت كنگو به دلیل سال ها خشونت و درگیری های مسلحانه در این كشور آواره و بی خانمان شده اند.

یونیسف در بخش دیگری از بیانیه خود گفت: تعداد آوارگان كنگو پس از سوریه بالاترین رقم در سطح جهان است و نیمی از این جمعیت فقط طی یك سال گذشته آواره شده اند.

صندوق كودكان سازمان ملل در ادامه بیانیه خود افزود: خانواده های آواره در اردوگاه های پر ازدحام زندگی می كنند كه هیچ گونه امكاناتی از جمله آب آشامیدنی سالم و یا خدمات درمانی ندارند. بخش دیگری از آوارگان به مناطق فقیر و جنگ زده كشور پناه برده اند و در حال حاضر بیش از 8 میلیون نفر از جمعیت كنگو از كمبود مواد غذایی رنج می برند.

یونیسف در بیانیه خود به سوءاستفاده و آزار جنسی و سربازگیری كودكان نیز اشاره می كند و هشدار می دهد كه طی شش ماه اول سال 2020 این موارد در مقایسه با سال قبل 16 درصد افزایش یافته است.

كنگو یكی از بزرگترین كشورهای آفریقایی و وسعت آن به اندازه اروپای غربی است. طی چند دهه اخیر این كشور به خصوص نواحی شرقی آن، دستخوش جنگ و درگیری مسلحانه بین خشونت طلبان محلی بوده است.

گروههای مسلح گوناگونی كه باقیمانده جنگ داخلی دهه نود میلادی هستند چهار ایالت شرقی جمهوری دموكراتیك كنگو را در كنترل خود دارند. از شروع عملیات ارتش كنگو علیه این گروه های مسلح در پاییز سال 2019 تاكنون هزاران نفر توسط گروه های مسلح كشته شده اند.

كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام كرد كه طی سال گذشته فقط در دو ناحیه «كیوو» و «ایتوری» بیش از دو هزار غیر نظامی كشته شده اند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۱۵ - ۰۲/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۵