دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

ضرورت حمایت مردم و خیرین از بهزیستی
 
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور: برای تامین معیشت و مسكن، هزینه درمان، ارائه خدمات توانبخشی و بهداشتی به معلولان نیازمند حمایت مردم و خیرین هستیم.
ضرورت حمایت مردم و خیرین از بهزیستی
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور: برای تامین معیشت و مسكن، هزینه درمان، ارائه خدمات توانبخشی و بهداشتی به معلولان نیازمند حمایت مردم و خیرین هستیم.
ضرورت حمایت مردم و خیرین از بهزیستیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور در سفر به استان خراسان جنوبی، گفت: برای تامین معیشت، مسكن، هزینه درمان و ارائه خدمات توانبخشی و بهداشتی به معلولان با مشكلاتی مواجه هستیم كه حل این مشكلات نیازمند حمایت مردم و خیرین است.
آقای اصغر كاظمی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، افزود: در این استان بیش از 23 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی هستند كه این معلولان با مشكلات زیادی دارند و در مجموع نرخ معلولیت در این استان بسیار بالاست.
وی با بیان اینكه در كل كشور یك میلیون و 800 هزار معلول زیرپوشش بهزیستی داریم، گفت: این افراد معلولانی هستند كه به سازمان مراجعه كرده اند و قطعا تمام جامعه معلول ما نیستند و معلولیت بیش از این در سطح كشور پراكنده است.
آقای كاظمی افزود: با توجه به تورم جامعه علیرغم افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی باز هم در ارائه خدمات به جامعه معلول دچار مشكل هستیم.
وی با اشاره به سفر چهار روزه خود به خراسان جنوبی، گفت: در این سفر با خانواده های دارای معلول دیدار خواهیم داشت و از نزدیك مشكلات آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور نوع فعالیت ها و خدمات قابل ارائه در این مجموعه را پرشمار توصیف كرد و گفت: كاركنان بهزیستی 180 نوع فعالیت را بدون اثرپذیری از تنگنا های مالی انجام می دهند.
وی افزود: خوشبختانه كاركنان بهزیستی با همه كمبود ها و مشكلاتی كه در زمینه مالی دارند و سختی كاری كه باید انجام بدهند بدون هیچ كوتاهی در حال خدمت به مددجویان هستند.
آقای كاظمی گفت: فعالیت و ارایه خدمت در حوزه آسیب های اجتماعی كه برعهده بهزیستی قرار دارد، نیازمند صبوری و تحمل زیاد است تا كمبود ها و مشكلات اثری بر خدمتگزاری به مددجویان نداشته باشد.
وی تصریح كرد: باوجود سختی كار، حقوق كاركنان مجموعه بهزیستی نسبت به سایر دستگاه ها بسیار پایین است كه باید در تخصیص اعتبارات استانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
گفتنی است؛ معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور پس از دیدار با استاندار خراسان جنوبی از منزل تعدادی از خانوار های دارای معلول دیدن كرد و درخصوص مواردی مانند تامین لوازم ضروری، هزینه درمان و هزینه تهیه مواد اولیه شغل خانگی قول مساعد داد.
   تاریخ: ۱۶:۳۶ - ۱۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱