دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

اختصاص اعتبار 2000 میلیاردی به هلال احمر برای اعطای وام به بیماران نیازمند
 
رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اختصاص دو هزار میلیارد ریال تسهیلات وام قرض الحسنه برای بیماران نیازمند خبرداد.
اختصاص اعتبار 2000 میلیاردی به هلال احمر برای اعطای وام به بیماران نیازمند به گزارش ایسنا، وحید سلیمی دراین باره گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته در خصوص كمك به امر درمان بیماران نیازمند و معسر، مبتلایان به سرطان و بیماری های خاص و صعب العلاج، از محل بودجه امسال، اعتبار دو هزار میلیارد ریالی از سوی بانك مركزی برای پرداخت به جامعه هدف در سراسر كشور در قالب تسهیلات وام قرض الحسنه به جمعیت هلال احمر تخصیص یافت.

وی ادامه داد: سازمان داوطلبان با كمك صاحب نظران در قالب كمیته مشورتی، ضمن نیازسنجی خدمات مختلف مورد نیاز بیماران، شیوه نامه حمایت از بیماران نیازمند و صعب العلاج را كه شامل استاندارد تشخیص، درمان، توانبخشی و داروهای مورد نیاز است تدوین و به استان ها ابلاغ خواهدكرد. در این خصوص، بیماران نیازمند می توانند پس از ارائه اسناد درمانی و دارویی و پس از انجام فرآیند مددكاری در شعب تابعه جمعیت هلال احمر از تسهیلات مذكور تا سقف مشخص شده بهره مند شوند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: این اعتبار قرار است از طریق بانك های عامل رسالت و قرض الحسنه مهر ایران بر اساس برش استانی به مراكز جمعیت هلال احمر در استان ها، تزریق شود.

سلیمی با اشاره به رشد چشمگیر اعتبار تخصیص داده شده امسال نسبت به سال گذشته، ابراز امیدواری كرد تا بسته حمایتی جمعیت هلال احمر از بیماران مذكور بیش از پیش تقویت شده تا بخشی از مشكلات این عزیزان ازاین طریق مرتفع شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، به گفته وی مبلغ تسهیلات مذكور در سال گذشته به میزان 300 میلیارد ریال بوده است كه امسال با پیگیری های انجام شده به دو هزار میلیارد ریال رسید.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۹:۵۱ - ۱۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵