دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

معلولان گتوند با مشكل هزینه های بالای درمان مواجه هستند
 
دزفول- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان گتوند با اشاره به مشكلان معلولان این شهرستان نظیر اشتغال و مسكن گفت: این معلولان با مشكل هزینه های بالای درمان نیز مواجه هستند.
معلولان گتوند با مشكل هزینه های بالای درمان مواجه هستند دزفول- ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان گتوند با اشاره به مشكلان معلولان این شهرستان نظیر اشتغال و مسكن گفت: این معلولان با مشكل هزینه های بالای درمان نیز مواجه هستند.

پروانه لك روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه معلولیت و بیماری بسیار به هم نزدیك هستند، افزود: تعدادی از بیماران به مرور زمان دچار معلولیت می شوند و در مقابل معلولانی هستند كه با بیماری های متعدد دست و پنجه نرم می كنند.

وی همپوشانی این 2 مشكل را درد مشترك تمام معلولان دانست و ادامه داد: این موضوع بارها پیش آمده كه معلولان با فاكتورهای درمانی بالا به بهزیستی مراجعه كرده وخواستار كمك در پرداخت این هزینه ها شده اند.

رییس اداره بهزیستی گتوند به اختلاف زیاد كمك های پرداختی بهزیستی در مقابل هزینه های درمانی معلولان اشاره كرد و گفت: امید است متولیان درمان نسبت به جامعه معلولان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات اداره بهزیستی شهرستان گتوند برای درمان و نگهداری معلولان افزود: اداره بهزیستی در حال حاضر به بیش از یكصدنفر از معلولان ضایعه نخاعی و بسترگرا كمك هزینه نگهداری 10 میلیون ریالی(به صورت ماهیانه) پرداخت می كند.

لك همچنین درخصوص خدمات توانپزشكی گفت: بهزیستی با انعقاد قرارداد با مراكز فیزیوتراپی و گفتاردرمانی شهرستان از روند درمان كودكان معلول مراجعه كننده در این مراكز حمایت می كند.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تا سقف یك میلیارد ریال برای توانمندسازی معلولان گتوند

رییس بهزیستی گتوند درخصوص اقدامات اداره بهزیستی برای رفع مشكل اشتغال معلولان اظهارداشت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تا سقف یك میلیارد ریال با بازپرداخت هفت ساله از مهمترین خدمات بهزیستی برای اشتغالزایی و توانمندسازی جامعه هدف است.

وی با بیان اینكه موظف به پیگیری جدی موضوع اشتغال معلولان هستیم، ادامه داد: امید است امسال تمام معلولان آماده سازی برای اشتغال از این خدمت بهره مند شوند.

لك بیان كرد: به علت مشكلات ناشی از شیوع كرونا در سال های اخیر كارفرمایان از بكارگیری افراد معلول استقبال كمتری داشتند.

وی به طرح های تشویقی اداره بهزیستی برای اشتغال معلولان اشاره كرد و افزود: كارفرمایانی كه فرد معلول را بكار گیرند، می توانند از تسهیلات اشتغال از جمله وام قرض الحسنه، كمك هزینه پرداخت بیمه كارفرمایی و جبران كارایی به مدت پنج سال استفاده كنند.

پرداخت 10 میلیارد ریال كمك بلاعوض احداث مسكن به مددجویان بهزیستی گتوند

رییس اداره بهزیستی گتوند اظهارداشت: احداث مسكن مشاركتی از مهمترین موضوعات مورد پیگیری از سوی اداره بهزیستی است كه سال گذشته برای احداث مسكن مددجویان در مجموع مبلغ 10 میلیارد ریال كمك بلاعوض به جامعه هدف پرداخت شد.

وی افزود: از ابتدای امسال نیز در مجموع مبلغ هشت میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تحت عنوان ودیعه مسكن به معلولین سرپرست خانوار پرداخت شد.

به گزارش ایرنا نزدیك به 2 هزار پرونده معلول در اداره بهزیستی شهرستان گتوند وجود دارد كه یكهزار و 680 معلول تحت عنوان تك نفره و سرپرست خانوار مستمری بگیر هستند.

برچسب ها
- گتوند
- خوزستان
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۵:۲۹ - ۱۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶