دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

وب دا - امضای تفاهم نامه همكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با ''دهكده نشاط '' بنیاد شهید و امور ایثارگران
 
تفاهم نامه همكاری میان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و "دهكده نشاط " موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تهران بزرگ وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز (یكشنبه) با حضور رئیس و معاونان درمان و توسعه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، رئیس ...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ امضای تفاهم نامه همكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با "دهكده نشاط " بنیاد شهید و امور ایثارگران
تفاهم نامه همكاری میان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و "دهكده نشاط " موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تهران بزرگ وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز (یكشنبه) با حضور رئیس و معاونان درمان و توسعه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، رئیس موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تهران بزرگ وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از متولیان سلامت، در دهكده نشاط امضا شد.

امضای تفاهم نامه همكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، این تفاهم نامه در راستای بهره برداری مطلوب از توانمندی، تجارب و ظرفیت های موجود طرفین در تامین و ارتقای سطح كمی و كیفی خدمات درمانی و توانبخشی به مردم و به ویژه جامعه هدف ایثارگری و خانواده های معظم شاهد و ایثارگران، به امضای دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دكتر داوود حیدری رئیس موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار تهران بزرگ وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشستی كه به همین منظور برگزار شد، گفت: هدف از این تفاهم نامه، انگیزه انتفاعی نیست و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مجموعه علمی، پژوهشی و فرهنگی است، و در نظر داریم بهترین خدمات توانبخشی را به شكل حرفه ای به بهترین های جامعه كه جانبازان و ایثارگران هستند ارائه نماییم و در این تفاهم نامه، خدمات توانبخشی به سایر نیازمندان و افراد جامعه هدف نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: مجموعه نشاط به مدت سه سال، تجهیزات، امكانات و منابع فیزیكی ایده آل خود را در اختیار دانشگاه قرار می دهد و دانشگاه نیز اساتید، دانشجویان و تیم تخصصی را جهت ارائه خدمات علمی با استانداردهای لازم، به نیازمندان با اولویت جانبازان و ایثارگران، به میدان خواهد آورد.

دكتر خانكه اظهار داشت: دانشگاه در این مهم، بهترین خدمات توانبخشی پزشكی را با حمایت معاونت درمان ارائه خواهد نمود و امید داریم با ارائه خدمات توانبخشی حرفه ای بتوانیم ارزیابی هایی برای مركز نشاط داشته باشیم و پایلوتی برای سایر استان های كشور باشیم.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن بیان خاطرات خود از سالهای دفاع مقدس، آرامش امروز را مرهون خدمات و رشادت های شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و حضور دانشجویان در موسسه نشاط را موضوعی علمی فرهنگی عنوان كرد .

وی افزود: به دلیل شكاف نسل ها، برخی جوانان به مسئولیت پذیری واقف نیستند و صرفا" مطالبه گر هستند و حضور و مشاهده جانبازان و ایثارگران و مشكلات و رنج حقیقی این گروه ها می تواند الگویی برای نسل جوان ما باشد.

سیستم ارجاع تعریف شده در توانبخشی نداریم

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه، اظهار داشت: سیستم ارجاع تعریف شده در حوزه توانبخشی نداریم و اگر سیستمی طراحی شود كه غربالگری، ارجاع و پیگیری در موسسه نشاط طراحی شود و سپس، ارزیابی و پایلوت شود ، می توانیم شاهد این مهم در اقصی نقاط كشور باشیم .

درصدد تكثیر مدل توانبخشی حرفه ای در كشور هستیم

دكتر داوود حیدری رئیس موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار تهران بزرگ وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اظهار خرسندی از امضای تفاهم نامه همكاری مابین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مركز نشاط گفت: با حضور و اهتمام دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی، خدمات توانبخشی برای جانبازان، ایثارگران و آحاد جامعه، بصورت حرفه ای دنبال می شود و با كمك این دانشگاه، درصدد تكثیر مدل توانبخشی حرفه ای در كشور هستیم .

مدیر دهكده نشاط ولیعصر (عج) در ادامه ضمن بیان رشادت های شهدا، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، به گوشه ای از مشكلات خدمات توانبخشی در شهرستان های دورافتاده، مشكلات زخم بستر، كمبود فضای فیزیكی، نبود محل اسكان برای استفاده از خدمات درمانی، نبود معابر شهری و پاركینگ برای این افراد و ... پرداخت.

دكتر حیدری ابراز امیدواری كرد كه با خدمات توانبخشی حرفه ای و استاندارد گوشه ای از مشكلات جانبازان و جامعه نیازمند خدمات توانبخشی را مرتفع كنیم، چرا كه در این 40 سال، ارائه خدمات جامع از هتل تا توانبخشی میسر نبوده و با تامین نیروی انسانی حرفه ای می توان گام های موثری را برای این گروه ها برداشت .

وی افزود: اگر موسسه نشاط با حمایت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بیمارستان توانبخشی رفیده و معاونت درمان این دانشگاه، گام های عملیاتی خوبی بردارد و پایلوت شود، می توانیم این الگو را در 30 نقطه از كشور با رضایتمندی بیشتر اجرا كنیم.

گفتنی است؛ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 8 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت نیروی متخصص در رشته های سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، نسبت به ارائه خدمات مربوط به این سه حیطه فعالیت دانشگاه به بیماران و نیازمندان جامعه اقدام می كند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور

منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۹:۳۷ - ۱۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴