دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تنها مدرسه تخصصی «اوتیسم» در قزوین به بهره برداری می رسد
 
قزوین - رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین گفت: تنها مدرسه تخصصی اوتیسم در مركز شهر با پیشرفت فیزیكی 23 درصد و زیر بنای هزار 200 متر و چهار طبقه در حال ساخت است.
تنها مدرسه تخصصی «اوتیسم» در قزوین به بهره برداری می رسد قزوین - رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین گفت: تنها مدرسه تخصصی اوتیسم در مركز شهر با پیشرفت فیزیكی 23 درصد و زیر بنای هزار 200 متر و چهار طبقه در حال ساخت است.

سید معرف الله احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت مدارس استثنایی استان قزوین اظهار كرد: در حال حاضر 22 مدرسه استثنایی و 7 مركز آموزشی و توانبخشی مشكلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد كه مدارس استثنایی به دانش آموزان استثنایی و مراكز آموزشی توانبخشی نیز به دانش آموزان مدارس عادی خدمات می دهند.

رئیس آموزش و پرورش مدارس استثنایی استان قزوین بیان كرد: استان قزوین در حوزه مشاركت خیرین برای ساخت مدارس استثنایی با مشاركت 76 درصدی در رتبه كشوری قرار دارد.

وی با بیان اینكه در سفر ریاست جمهور اعتبار خوبی برای مدرسه اوتیسم د استان تأسیس شد افزود: عمده ترین نگرانی ما كمبود مدرسه در حوزه اوتیسم بود كه هم اكنون این مدرسه در حال ساخت است و ما امیدواریم تا پایان سال جاری یا مهرماه سال آتی به بهره برداری برسد.

این مسئول با اشاره به اینكه در حال حاضر دانش آموزان اوتیسم در پنج كلاس مدرسه میثاق در حال تحصیل هستند ابراز كرد: تنها مدرسه تخصصی اوتیسم در مركز شهر با پیشرفت فیزیكی 23 درصد و زیر بنای هزار 200 متر و چهار طبقه در حال ساخت است كه پیش بینی تمام واحدهای تخصصی از جمله كاردرمانی، گفتار درمانی، اتاق تاریك، اتاق چندحسی و آب درمانی در این مدرسه انجام شده است.

وی ادامه داد: دومین كمبود مدارس ما در ناحیه شهری مهرگان است كه در این راستا دولت زمین هزار 700 متری خود را برای ساخت مدرسه در اختیار ما قرار داده و خیر نیز برای ساخت مدرسه اعلام آمادگی كرده است كه امیدواریم طی چند روز آینده در دست اجرا قرار بگیرد.

احمدی تصریح كرد: مدرسه استثنایی آبگرم در نامناسب ترین حالت ممكن قرار دارد و دانش آموزان استثنایی در سه كلاس مستقر هستند كه در این راستا نیز زمین مناسبی برای احداث مدرسه درنظر گرفته شده كه ما امیدواریم همزمان با مدرسه مهرگان به مرحله ساخت و ساز برسد.

وی تاكید كرد: در مهرماه سال جاری 22 نفر از دانشگاه فرهنگیان، 10 نفر از طریق سهمیه آزمون استخدامی و دو نفر سرباز معلم وارد عرصه كار در مدارس استثنایی می شوند و ما به جهت نیرو آموزشی مشكلی نداریم.

این مسئول مطرح كرد: در حوزه نیروهای توانبخشی با توجه به عدم جذب نیرو طی چند سال اخیر و بازنشستگی نیروهای فعلی دچار كمبود نیرو هستیم.

وی افزود: توانبخشی به ویژه در حوزه های گفتاردرمانی، تربیت شنیداری، كاردرمانی و فیزیوتراپی از ضروریت های حوزه آموزش هستند.

احمدی در پایان گفت: برنامه مدارس استثنایی در مهرماه سال جاری شامل توسعه اتاق های چندحسی در تمام مدارس به ویژه در مدارس نابینایان با 200 میلیون اعتبار، اعزام 78 دانش آموز برتر استان به مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، فعالیت پایگاه تابستانه با حضور 151 دانش آموز و سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی نوآموزان برای 25 هزار نوآموز پایه اول از هشتم تیرماه تا پایان شهریورماه می شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۰۴ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶