دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

جدیدترین اخبار از مناطق زلزله زده هرمزگان/ آغاز توزیع كانكس در بین مردم
 
در سومین روز از زلزله مهیب غرب هرمزگان همچنان نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده حضور دارند و به مردم كمك می كنند، نصب كانكس و سایبان برای چادرها و آواربرداری مهم ترین فعالیت های این روز بود كه در چهارمین روز هم دنبال خواهد شد.
جدیدترین اخبار از مناطق زلزله زده هرمزگان/ آغاز توزیع كانكس در بین مردم
در سومین روز از زلزله مهیب غرب هرمزگان همچنان نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده حضور دارند و به مردم كمك می كنند، نصب كانكس و سایبان برای چادرها و آواربرداری مهم ترین فعالیت های این روز بود كه در چهارمین روز هم دنبال خواهد شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، 3 زلزله مهیب بامداد شنبه در غرب استان هرمزگان موجب تخریب 2 روستا و آسیب به 19 روستای دیگر شد، این زلزله ها در مجموع جان 5 نفر را گرفت و 111 مصدوم نیز بر جای گذاشت.

مطابق آخرین آمارها تمامی مصدومان حادثه به جز 4 نفر كه در بخش عمومی بیمارستان های بندرعباس و بندرلنگه همچنان بستری هستند از بیمارستان ها ترخیص شدند و مشكل خاصی ندارند.

روند امدادرسانی و خدمات دهی دولت و نهادهای مختلف انقلابی در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان همچنان ادامه دارد و در آخرین اقدامات انجام شده، علاوه بر نصب سایبان برای چادرهای نصب شده، كولرگازی مورد نیاز نیز تامین شد تا گرمای طاقت فرسا برای زلزله زدگان قابل تحمل تر شود.

از روز گذشته روند بهبود خدمات دهی آغاز شد، انتقال 120 كانكس به منطقه و نصب و تحویل كانكس ها به مردم زلزله زده مهم ترین خدمت لازم به زلزله زدگان انجام شد و قرار است ظرف مدت 3 روز آینده بیش از 400 كانكس به منطقه منتقل و نصب خواهد شد.

روند آواربرداری نیز در مناطق زلزله زده آغاز شده و قرار است با اعطای تسهیلات بانكی از سوی بنیاد مسكن، عملیات اجرایی بازسازی روستاها آغاز شود و منازل مسكونی مردم به سرعت احداث شوند.

براساس گزارش روابط عمومی بهزیستی استان هرمزگان، مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور هم از افزایش سه برابری پرداخت مستمری به مددجویان این نهاد در مناطق زلزله زده خبرداد.

محمدرضا كاظم زاده مدیركل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: جلسه مدیریت بحران بلافاصله پس از وقوع زلزله تشكیل و گروه های محب و اورژانس از ابتدای حادثه در منطقه حضور پیدا كرده ارزیابی های اولیه را انجام دادند و افرادی كه آسیب دیده بودند، شناسایی شدند.

وی افزود: 125 نفر از مددجویان توانبخشی و 28 نفر از مددجویان حوزه اجتماعی بهزیستی بر اثر زلزله اخیر آسیب دیده اند و منازل مسكونی و وسایل زندگی این مددجویان صد در صد تخریب شده جان باخته ای نداشته ایم.

استاندار هرمزگان: نصب سایبان برای چادرهای زلزله زدگان انجام شد
زمین لرزه ای با قدرت 4.1 ریشتر بندرخمیر در استان هرمزگان را لرزاند
انتقال تجهیزات سنگین مهندسی سپاه به مناطق زلزله زده غرب هرمزگان/ 400 كانكس تحویل مردم می شود
كاظم زاده تصریح كرد: با توجه به تفاهم نامه سازمان بهزیستی با بنیاد مسكن، تسهیلات لازم برای ساخت مسكن این مددجویان در اسرع وقت توسط بنیاد مسكن به آن ها پرداخت خواهد شد.

وی از كمك سه میلیارد ریالی خیرین به بهزیستی برای كمك به زلزله زدگان هرمزگان خبر داد و گفت: در حال توزیع كمك های نقدی و غیرنقدی بین آسیب دیدگان هستیم و به محض اینكه اسامی آسیب دیدگان این زلزله مشخص شد سازمان بهزیستی سه برابر مستمری معمول را به حساب مددجویان آسیب دیده واریز می كند.

در حال حاضر آنچه مردم منطقه زلزله زده به آن نیاز مبرم دارند مباحث سرویس بهداشتی و حمام است كه البته این مسئله مورد توجه مسئولان قرار دارد و به زودی این مشكل رفع خواهد شد.

سپاه هم در كنار مردم است و نیروهای سپاه در رده های مختلف از جمله سپاه استان، نیروی دریایی و قرارگاه مدینه همچنان در كنار مردم حضور دارند و خدمات رسانی به 19 روستا را بر عهده گرفته اند و كار نصب كانكس ها را در مناطق زلزله زده انجام می دهند.

این مناطق البته همچنان می لرزد و در شبانه روز گذشته باز هم این مناطق شاهد دو زمین لرزه با قدرت بیش از 4 ریشتر و چند زمین لرزه با بزرگی بیش از 3 ریشتر بوده است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۲۸ - ۱۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷