دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

"رفیده"، الگوی دانشگاه علوم پزشكی لرستان برای ایجاد مراكز توانبخشی است
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

"رفیده"، الگوی دانشگاه علوم پزشكی لرستان برای ایجاد مراكز توانبخشی است

مسئولان دانشگاه علوم پزشكی لرستان امروز (یكشنبه) به منظور ایجاد مراكز توانبخشی و گسترش خدمات توانبخشی به بیماران نیازمند این استان، با بازدید از بخش های بستری بیمارستان توانبخشی رفیده، از این بیمارستان الگوبرداری می كنند.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی بیمارستان توانبخشی رفیده، دكتر محمد صیادنصیری سرپرست بیمارستان توانبخشی رفیده در جریان بازدید مسئولان دانشگاه علوم پزشكی استان لرستان از بیمارستان رفیده گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشكی لرستان به منظور گسترش خدمات توانبخشی و ایجاد مركز توانبخشی، "رفیده" را الگوی خود قرار داده و از تجربیات آن استفاده می كنند.

دكتر صیادنصیری در ادامه با اشاره به اهمیت گسترش خدمات توانبخشی در كشور افزود: با توجه به اینكه بسیاری از بیماران نیازمند به خدمات توانبخشی در استان های مختلف، امكان دسترسی به خدمات توانبخشی پایتخت را ندارند، آماده همكاری و انتقال تجربیات به دانشگاه های علوم پزشكی به منظور گسترش خدمات توانبخشی در كشور هستیم.

در این بازدید دكتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان و تیم همراه ضمن آشنایی با ساختار، نحوه عملكرد بیمارستان، پروتكل ها و شیوه نامه های بهداشتی مراقبت و توانبخشی، از بخش های بستری توانبخشی كودكان، توانبخشی استروك (سكته مغزی)، توانبخشی آسیب های مغزی_نخاعی، جراحی توانبخشی و واحدهای توانبخشی فیزیوتراپی، كاردرمانی، ارتز و پروتز، شنوایی شناسی بیمارستان توانبخشی رفیده دیدن كردند و با نحوه فعالیت بخش ها و روند درمان و بهبودی بیماران آشنا شدند.

دكتر فریدون لایقی معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر محمد صیادنصیری سرپرست بیمارستان توانبخشی رفیده و دكتر سینا كشاورز معاون درمان بیمارستان در جریان این بازدید، مسئولان دانشگاه علوم پزشكی لرستان را همراهی كردند.

در جریان بازدید اخیر (30 خرداد) دكتر سعید كریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از بیمارستان توانبخشی رفیده، وی از دستور وزیر بهداشت برای گسترش حوزه توانبخشی خبر داد و افزود: در حال برنامه ریزی در حوزه توانبخشی هستیم و قصد انجام اقدامات مناسب در این زمینه و گسترش توانبخشی را داریم.

دكتر كریمی همچنین در این بازدید به اهمیت اختصاص تخت های بستری در بیمارستان های عمومی به بیماران توانبخشی اشاره كرده و گفته بود: باید در بیمارستان های عمومی، تخت هایی برای بیماران توانبخشی اختصاص دهیم تا این بیماران كه اكثرا در صف طولانی بستری در بیمارستان رفیده قرار می گیرند، به موقع بتوانند از خدمات توانبخشی استفاده كنند و زمان طلایی برای بهبودی را از دست ندهند.

سخنان معاون وزارت بهداشت درباره اهمیت حوزه توانبخشی سبب شده است تا برخی از دانشگاه های علوم پزشكی درصدد ایجاد بخش های بستری توانبخشی برای بیماران حوزه توانبخشی برآیند.

بیمارستان توانبخشی رفیده تحت نظارت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با 80 تخت بستری و كلینیك های مختلف، تنها بیمارستان تخصصی توانبخشی در كل كشور است كه براساس استانداردهای روز دنیا، انواع خدمات تخصصی حوزه توانبخشی را به صورت بستری و سرپایی،به بیماران، افراد دارای معلولیت و نیازمندان ارائه می دهد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: شاهی
   تاریخ: ۰۹:۲۳ - ۱۳/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶