دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

امكان تحصیل 1700 دانش آموز استثنایی مناطق محروم در مدارس عادی
 
تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امكان تحصیل هزار و 700 دانش آموز استثنایی در مناطق محروم و صعب العبور در مدارس عادی مناطق با توانمندی معلمان فراهم شده است.
امكان تحصیل 1700 دانش آموز استثنایی مناطق محروم در مدارس عادی تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امكان تحصیل هزار و 700 دانش آموز استثنایی در مناطق محروم و صعب العبور در مدارس عادی مناطق با توانمندی معلمان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیش از 141هزار دانش آموز را در قالب هفت گروه آسیب بینایی، شنوایی، ذهنی، جسمی حركتی، اوتیسم، چندمعلولیتی و مشكلات ویژه یادگیری تحت پوشش دارد.

هرچند كه خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و ورزشی به حدود 11 هزار دانش آموز استثنایی در مناطق عشایری، روستایی و كم برخوردار ارائه می شود اما مهم ترین مسئله این دانش آموزان در این مناطق نبود مدرسه است.

وزارت آموزش و پرورش به منظور بسط عدالت آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان عشایر و همچنین با توجه به كم بودن تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه در مناطق كمتربرخوردار و نبود مدرسه، راه های مختلفی را برای تحصیل دانش آموزان استثنایی ایجاد كرده است كه بهره گیری از آموزش تخصصی و كلاس های انفرادی نمونه ای از این اقدامات است.

در این راستا، حمید طریفی حسینی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره فعالیت سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مناطق كمتر برخوردار اظهاركرد: برخی از مناطق عشایری و صعب العبور در كشور وجود دارد كه با توجه به دشواری مسیر امكان حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس خاص با فاصله زیاد فراهم نمی شود.

وی افزود: همچنین اینكه امكان ایجاد مدرسه خاص در یك منطقه صعب العبور برای یك دانش آموز فراهم نمی شود، اما یك دانش آموز هم برای ما اهمیت بسیاری دارد و خود را متعهد می دانیم كه شرایط تحصیل را برای دانش آموز مهیا كنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه مدارس عادی در دورافتاده ترین روستاهای صعب العبور كشور هم احداث شده اند، عنوان كرد: حتی در كشور مدارسی وجود دارند كه فقط یك دانش آموز در آنها تحصیل می كند، بنابراین شرایط تحصیل برای دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی با توانمندسازی معلمان صورت می گیرد.

طریفی حسینی عنوان كرد: شرایط حضور دانش آموزان سیستان و بلوچستان در این مدارس عادی فراهم شده است، این دانش آموزان برنامه درسی خود را می خوانند اما معلم توانمند شده كه آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه كند.

وی خاطرنشان كرد: حدود 60 دانش آموز هم در كشور وجود دارد كه دارای مشكلات جسمی حركتی شدید هستند و امكان جا به جایی آنها سخت است، بنابراین سازمان آموزش و پرورش استثنایی شرایط آموزش در منزل را برای این فرزندان مهیا كرده است تا هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نشود.

427 پایگاه سیار برای سنجش دانش آموزان روستایی و عشایری

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: سال گذشته بیش از 99 درصد دانش آموزان 6 ساله بدو ورود به دبستان در شهرهای بزرگ و مناطق روستایی و كمتر برخوردار مورد سنجش قرار گرفتند.

طریفی حسینی افزود: 427 پایگاه سیار سنجش در كشور وجود دارد كه دانش آموزان در طول دوره تابستان با مراجعه به این پایگاه ها سنجش می شوند تا دانش آموزان در گروه استثنایی هم شناسایی شوند.

برچسب ها
- مدارس
- بازگشایی مدارس
- سازمان آموزش و پرورش استثنایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۱ - ۱۳/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱