دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

ارائه 70 طرح تحقیقاتی و پژوهشی درفراخوان فن آوری های شناختی
 
محققان و پژوهشگران درهجدهمین فراخوان مركز توسعه علوم و فن آوری های شناختی با 70 طرح پژوهشی خواستار فعالیت درحوزه علوم شناختی شدند.
ارائه 70 طرح تحقیقاتی و پژوهشی درفراخوان فن آوری های شناختی
محققان و پژوهشگران درهجدهمین فراخوان مركز توسعه علوم و فن آوری های شناختی با 70 طرح پژوهشی خواستار فعالیت درحوزه علوم شناختی شدند.
ارائه 70 طرح تحقیقاتی و پژوهشی درفراخوان فن آوری های شناختیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محققان، متخصصان، اساتید و پژوهشگران فعال در مراكز دانشگاهی و سازمان های علمی كشور با ارائه هفتاد طرح تحقیقاتی و پژوهشی درهجدهمین فراخوان مركز توسعه علوم و فن آوری های شناختی آمادگی خود را برای مشاركت و فعالیت های علمی و تخصصی در حوزه دانش و فن آوری های شناختی اعلام كردند.

این طرح ها و ایده های پژوهشی از سوی علاقه مندان به فعالیت های تحقیقاتی از 37 مركز دانشگاهی و موسسات علمی و تخصصی برای بررسی و داوری به مركز توسعه علوم و فن آوری های شناختی ارسال شده است.

مركز توسعه علوم شناختی درهجدهمین دوره فراخوان در سه حوزه" افزایش هم افزایی از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در قالب طرح های (دسته ج) "، "آزمون های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت " و نیز بهبود مهارت های شناختی یادگیرندگان درمحیط های یادگیری پساكرونا "، خواهان مشاركت اساتید، محققان و متخصصان و نیز دانشجویان به فعالیت های علمی و تحقیقاتی دربخش های دانش علوم شناختی شد.

در فراخوان حمایت از طرح های (دسته ج)، طرح های پیشنهادی شامل تركیبی از حداقل دو پایان نامه (كارشناسی ارشد/ دكتری) است كه باید در زمینه اهداف مركز قرار داشته و دستاورد پژوهشی، توسعه فن آوری و یا خدمات شناختی یكپارچه ای را دنبال كنند. طرح های پژوهشی خصوصا درحوزه علوم پایه مشروط به مشخص بودن فاز های بعدی طرح برای رفع نیاز های جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی قرار می گیرند.

این مركز دراین دوره از فراخوان، حمایت از طرح های پژوهشی از طرح های پژوهشی در زمینه "آزمون های تشخیصی و ارزیابی توانبخشی در اختلالات مربوط به مغز و شناخت (زیر 18 سال) " را اعلام كرد كه در آن آزمون های گفتار درمانی مربوط به مراكز درمانی از جمله آزمون های كاردرمانی و روانشناسی مد نظر قرار دارد.

همچنین درهجدهمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی، از طرح های پژوهشی در زمینه «بهبود مهارت های شناختی یادگیرندگان در محیط های یادگیری دوره پساكرونا» اعلام حمایت شده است.

مركز توسعه علوم و فن آوری های شناختی در زمینه اهداف و سیاست های راهبردی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و مهاجرت نخبگان به حوزه علوم و فن آوری های شناختی درهرفصل از سال فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی برگزار می كند.

در نتیجه فراخوان های متعدد و گوناگون ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی درسطح كشور درسال های اخیر بیش از سیصد و بیست طرح مطالعاتی و تحقیقاتی محققان، پژوهشگران و اساتید مراكزعلمی و دانشگاهی با هدف تولید دانش، دستیابی به خدمات و فن آوری های شناختی از چترحمایتی این ستاد استفاده كردند.

ازمجموع طرح های تحقیقاتی تحت حمایت مركز توسعه علوم و فن آوری های شناختی، تاكنون 150 طرح به اتمام رسید و بیش از یكصد و هفتاد طرح دیگر درحال اجرا است.
   تاریخ: ۱۳:۵۲ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳