دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

734 واحد مسكونی به مددجویان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد
 
مدیركل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 534 واحد مسكونی در تعهد بهزیستی برای تحویل به مددجویان بود ولی این تعداد به 734 واحد افزلیش یافت و تحویل داده شد.
734 واحد مسكونی به مددجویان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد
مدیركل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته 534 واحد مسكونی در تعهد بهزیستی برای تحویل به مددجویان بود ولی این تعداد به 734 واحد افزلیش یافت و تحویل داده شد. - اخبار استانها -
علی نصیری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درشهركرد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی یك سازمان تخصصی است كه بر دو محور عموم مردم از جمله مداخلات پیشگیرانه، ارتقای سلامت روان و كاهش آسیب های اجتماعی و محور افراد تحت پوشش یعنی كسانی كه به طور مستقیم خدمات می گیرند، است.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش به فرد نزدیك به صد هزار نفر و جمعیت خانوارهای تحت پوشش قریب به 50 هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری بوده كه از این تعداد كل خانوارهای مستمری بگیر 15 هزار نفر است، در واقع ارائه خدمات بهزیستی در مراكز دولتی یا غیر دولتی است كه مجموعا 594 مركز فعال هستند.

مدیركل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه خدمات برای عموم در زمینه آموزش پیشگیرانه، مهارت های زندگی، آموزش تاب آوری، پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از اعتیاد و بیماری هایی مثل اچ ای وی، آموزش پیش از ازدواج و .... هستند.

وی خاطرنشان كرد: خدمات مشاوره نیز از طریق بهزیستی صورت می گیرد و با مداخلات روانشناسی 70 درصد مشاجرات حل شده است، 27 مركز درمان و بازتوانی معتادین در استان وجود دارد كه اقدامات موثری در این جهت صورت گرفته است.

مدیركل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بخش دوم فعالیت بهزیستی متمركز بر توانبخشی است كه بیشتر هم مردم بهزیستی را با این حوزه می شناسند كه كمك به افراد ناشنوا، بیماری ذهنی، سالمندان و ... است كه كمك ها به صورت نگهداری و حمایتی صورت می گیرد.

وی تصریح كرد: هدف گسترش ارائه خدمات از نظر كیفی و كمی به مددجویان است، برخی معلول را با ترحم می بینند در حالی كه معلولان در یك زمینه ای محدودیت دارند و در زمینه دیگر قوی هستند به همین منظور، استعدادیابی معلولان در حال انجام است و در حال راه اندازی كمیته استعداد یابی هستیم تا مددجویان با استعداد حمایت شوند .

نصیری گفت: خدماتی در زمینه اشتغال وجود دارد و كارگاه هایی وجود دارد كه مددجویان به طور تخصصی كار یاد گیرند. حدود سه هزار و 220 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش هستند كه خدمات به آن ها داده می شود.

وی افزود: مراكز نگهداری شبانه روزی كودكان بی سرپرست، حمایت های دانشجویی، بیمه و ساخت مسكن از دیگر فعالیت های سازمان بهزیستی استان است. در سال گذشته تعهد واگذاری مسكن به مددجویان 541 واحد بود كه 734 واحد مسكن تحویل داده شد، اعتبارات سال جاری بهزیستی 239میلیارد و 500 میلیون تومان بوده كه تاكنون 242 میلیارد ریال آن جذب شده است.

مدیركل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سازمان بهزیستی در حوزه مسكن با یك مسئله مهم رو به رو است اینكه برخی افراد حتی سهم آورده ندارند كه اگر مردم مشاركت كنند می توان پیگیر مسكن آن ها بود و این مسئله را حل كرد.

وی با اشاره به بیمه های كارفرمایی، بیان داشت: سال گذشته در این زمینه حمایت های خوبی شكل گرفت، در زمینه اشتغال به دنبال تعامل و صمت استان هستیم و محوریت عدالت است و باید حتما توزیع عادلانه باشد.

معرفی 1.2 درصد واحدهای مسكونی ناپایدار برای دریافت وام نوسازی
بازدید وزیر كشور از منطقه زلزله زده اندیكا/ وحیدی: واحدهای مسكونی مردم تا پایان مرداد ماه تحویل می شود
بنیاد مسكن 14 هزار واحد مسكونی در كشور می سازد
نصیری در پایان با اشاره به مشكلات بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به حجم كاری و زمینه های گسترده فعالیت این سازمان از نظر نیروی انسانی با مشكل مواجه بوده و حقوق و مزایای نیروی انسانی این سازمان اندك است، از دیگر مشكلات عدم استخدام معلولان است و مناسب سازی معابر و ادارات نیز باید ویژه معلولین صورت گیرد كه امید است با همكاری ها این مشكلات مرتفع شود.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۲:۴۰ - ۱۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۳