دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تشكیل جلسه هیات رئیسه دانشگاه / پیش بینی برنامه واكسیناسیون برای دانشجویان علیه كرونا
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تشكیل جلسه هیات رئیسه دانشگاه / پیش بینی برنامه واكسیناسیون برای دانشجویان علیه كرونا

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (دوشنبه) در نشست هیات رئیسه دانشگاه، پیش بینی برای اجرای برنامه واكسیناسیون دانشجویان علیه بیماری كرونا، بویژه برای دانشجویان خوابگاهی را مورد تاكید قرار داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه در ابتدای این نشست طی سخنانی ضمن عرض تبریك به مناسبت عید قربان و عید غدیر كه در پیش روست، افزود: با توجه به آمار رو به افزایش افراد مبتلا به كرونا در مناطق مختلف كشور، باید ستاد كرونا دانشگاه سریعا تشكیل شده و برنامه های لازم در این خصوص پیش بینی شود.

وی همچنین از بخش " ایثار " مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی گفت كه مركزی خیرساز برای ارائه خدمات به بیماران و نیازمندان است و هفته گذشته با حضور مسئولان دانشگاه، تحویل گرفته شد. ضمن آنكه تفاهم نامه ای با مسئولان بنیاد شهید برای ارائه خدمات تخصصی و استاندارد متخصصان و درمانگران دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در مجتمع خدمات توانبخشی نشاط منعقد، و ارائه خدمات فیزیوتراپی را اولین خدمات دانشگاه به مراجعان و جانبازان عزیز ذكر كرد.

دكتر خانكه همچنین مذاكرات اولیه با سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر برای گسترش خدمات و رفع نیازهای آموزشی دانشجویان دانشگاه را راهگشا و مثبت ارزیابی كرد.

وی با اشاره به سخنان دكتر كریمی معاون درمان وزارت بهداشت در اجلاس اخیر روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور، نیز افزود: بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان توانبخشی رفیده، سبب تغییر نگرش ایشان نسبت به خدمات توانبخشی و در نتیجه، حمایت مسئول درمان نظام سلامت از حوزه توانبخشی و خدمات مورد نیاز بیماران و نیازمندان را در پی داشت، ضمن آنكه سخنان ایشان در اجلاس اخیر روسای دانشگاه، باعث شد كه چند تن از روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور از بیمارستان توانبخشی رفیده بازدید كنند و از نزدیك به نقش خدمات توانبخشی در ارتقای سطح سلامتی بیماران پی ببرند.

وی در راستای توسعه خدمات توانبخشی، ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی در فاز بستری در خرم آباد با 100 تخت آغاز خواهد شد، ضمن آنكه در اسناد ملی، جایگاه حوزه توانبخشی پررنگ تر شده و هر دو هفته یك بار نیز مفاد پیش نویس سند ملی توانبخشی از طریق نشست اعضای دبیرخانه شورایعالی سلامت مورد بازبینی قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از انجام مكاتبات با شورای گسترش وزارت بهداشت برای تاسیس سه دانشكده علوم توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی گفت و راه اندازی دانشكده و پژوهشكده سلامت اجتماعی از مهرماه امسال را اعلام كرد.

دكتر خانكه ضمن اشاره به تعطیلات تابستانی دانشگاه در مردادماه، این تعطیلات را در راستای صرفه جویی انرژی، لازم دانست و از سویی، برنامه ریزی برای پاسخگویی به ارباب رجوع در ایامی كه همكاران در تعطیلات هستند را مورد تاكید قرار داد.

وی از مدیران گروه های آموزشی كه بویژه دارای مقطع كارشناسی هستند، خواست تا هر چه بیشتر به مسایل مورد نیاز دانشجویان توجه كنند و آنان را مانند فرزندان خود، زیر چتر حمایتی قرار بدهند.

رئیس دانشگاه مجددا در این نشست، بر متناسب سازی توزیع اضافه كار با كاركرد افراد تاكید كرد و افزود: این موضوع، منزله كم كردن اضافه كار نیست، بلكه باید متناسب با كاركرد افراد باشد تا تفاوت بین افراد براساس كاركردشان، مشخص شود.

وی همچنین به سفر هفته آینده گروهی از اعضای هیات علمی شركت كننده در طرح اندیشه تمدن ساز، به مشهد مقدس اشاره كرد و گفت كه هزینه ایاب و ذهاب همكاران و اعضای خانواده و همچنین 50 درصد هزینه های اقامت اعضای خانواده به عهده همكاران است.

در ادامه، هیات رئیسه وارد دستورجلسه شد و در ابتدا، مباحث مورد نظر معاونت آموزشی ارائه شد.

دكتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه با عرض تبریك عید قربان و عید غدیر كه پیش رو داریم، چگونگی عملكرد داورهای پایان نامه ها و محاسبه حق الزحمه داوران را مطرح و مورد تبادل نظر قرار داد.

وی همچنین در مورد چگونگی محاسبه خرید تعهدات دانشجویان انصرافی در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون، پیشنهاداتی مطرح كرد كه هیات رئیسه ضمن موافقت با آنها، تصویب این پیشنهادها توسط هیات امنای دانشگاه را لازم دانست.

معاون آموزشی دانشگاه سپس، درخواست تاسیس سالن تشریح و خرید جسد برای تشریح و آموزش از سوی برخی گروه ها را مطرح كرد و با توجه به جوانب مختلف این موضوع و نظر اعضای هیات رئیسه، نهایتا استفاده از شبیه سازها كه در دنیا مرسوم شده است را مورد تصویب قرار داد.

دكتر خرم همچنین موضوع محاسبه حق التدریس اساتید براساس دستورالعمل جدید و پرداخت آن از ترم دوم سال تحصیلی 1401 - 1400 را اعلام كرد.

دكتر خانكه رئیس دانشگاه نیز با توجه به نظر وزیر بهداشت و وجود ظرفیت پذیرش رزیدنت طب فیزیكی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از معاون آموزشی دانشگاه خواست تا این موضوع را پیگیری كند.

در ادامه، دكتر مسعود فلاحی خشكناب معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، در مورد مسایل مربوط به ارزشیابی كه در بخش پژوهش مورد توجه است و با چالش هایی همراه می باشد، سخن گفت.

وی، تصویب برنامه راهبردی و ارائه آن به هیات امنای دانشگاه را لازم دانست و افزود: باید به مسایلی كه امتیاز دانشگاه و رتبه آن را بالا می برد ، اهتمام ورزید.

دكتر خانكه رئیس دانشگاه در این بخش به ظرفیت شورای پژوهش و سیاستگذاری در شورا و انتقال آن به معاونت آموزشی و اساتید گروه های مختلف اشاره كرد و گفت: با تشكیل جلسه مشترك معاونت های آموزشی و پژوهشی، باید موضوع ها و ایده هایی كه با نیازهای روز جامعه مطابقت دارند، به گروه های آموزشی بویژه گروه هایی كه دارای دانشجوی تحصیلات تكمیلی هستند، منتقل شود.

وی تاكید كرد كه دو معاونت آموزشی و تحقیقات تلاش كنند تا جهت دهی مطالعات به سمت رفع نیازهای جامعه تغییر كند، همانطور كه دانشگاه های معتبر دنیا طی سال های اخیر ، به این سمت و سو حركت كردند.

در ادامه، " چگونگی امتیازدهی در خصوص ارتباط دانشگاه با صنعت، اجباری شدن شركت در برخی از كارگاه های آموزشی و همچنین، پرداخت حق الزحمه مدرسان وبینارها براساس آئین نامه مصوب "، از دیگر مسایل مورد نظر دكتر فلاحی بود كه به آنها پرداخت.

دكتر خانكه در این بخش نیز از معاونت تحقیقات خواست تا انتشار كتابهای اعضای هیات علمی به سمتی حركت كند كه خلاصه ای از آنها به انگلیسی تهیه شود و قابل نمایه شدن در اسكوپوس باشد.

در ادامه، مجددا دكتر خانكه از معاونت های درمان، دانشجویی و توسعه خواست تا برای پیشگیری از شیوع كرونا در دانشگاه و خوابگاه ها، تلاش كنند و رعایت پروتكل های بهداشتی و ضرورت مراقبت بیشتر از دانشجویان در مقابل بیماری كرونا و اجرای برنامه واكسیناسیون در این خصوص را مورد توجه جدی قرار بدهند.

انتهای پیام/



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۵:۵۲ - ۲۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۵