دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

معلولان میبد به معابر و مكان های عمومی، دسترسی آسان ندارند
 
یزد- ایرنا- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: معلولان میبد دسترسی آسان به معابر و مكان های عمومی ندارند و بر این اساس باید با همدلی و همكاری مسئولان اداره ها و سازمانهای این شهرستان موانع دسترسی این قشر و همچنین سالمندان برای استفاده از امكانات و وسایل رفاهی موجود همگانی سطح شهر برطرف شود.
معلولان میبد به معابر و مكان های عمومی، دسترسی آسان ندارند یزد- ایرنا- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: معلولان میبد دسترسی آسان به معابر و مكان های عمومی ندارند و بر این اساس باید با همدلی و همكاری مسئولان اداره ها و سازمانهای این شهرستان موانع دسترسی این قشر و همچنین سالمندان برای استفاده از امكانات و وسایل رفاهی موجود همگانی سطح شهر برطرف شود.

به گزارش ایرنا محسن صباغی نژاد روز دوشنبه در اولین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی میبد در سال 1401 افزود: براساس ماده 2 و چهار قانون جامع حمایت از حقوق معلولان همه ادارات و نهادهای دولتی موظفند موانع حضور معلولان در جامعه را مرتفع كنند و مهم این است یك معلول بتواند با حضور در اجتماع نیاز خود را برطرف كند.

وی انتخاب محدوده ای در سطح شهر به عنوان پایلوت را پیشنهاد داد تا با برطرف شدن موانع و ساماندهی محدوده انتخاب شده الگویی برای سایر مكان های شهر فراهم شود .

فرزین خادمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میبد نیز در این نشست به مصوب شدن محدوده خیابان امام تا سه راه سعیدی برای رفع موانع مناسب سازی اشاره كرد.

سید محسن فلاح رییس اداره بهزیستی میبد هم مهمترین مشكلات مناسب سازی در میبد را نبود رمپ ورودی در درمانگاه ها و داروخانه ها و سد معبر توسط اصناف برشمرد.

كارشناس مسئول توانبخشی و مناسب سازی بهزیستی استان یزد نیز در این نشست با ارایه گزارشی از همكاری مسئولان شهرستان در بحث مناسب سازی اداره های شهرستان همكاری های انجام شده را بر اساس ارزیابی های انجام شده مطلوب عنوان كرد.

حمید رضا قامت بلند ، بیمه سلامت ، درمانگاه تامین اجتماعی ، شركت تعاونی دهیاریها و بنیاد شهید را از اداره هایی عنوان كند كه نمرات خوبی در این ارتباط كسب كردند.

مركز شهرستان 107 هزار نفری میبد در 50 كیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب ها
- مناسب سازی معابر
- میبد
- یزد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۳۶ - ۲۰/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷