دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

1927 فرزند بدسرپرست تحت حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی هستند
 
مدیركل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: هم اكنون تعداد یك هزار و 927 فرزند بدسرپرست و بی سرپرست تحت حمایت این مجموعه بوده و حمایت های مالی از آن ها صورت می گیرد.


آقای صحاف گفت: تعداد 24 مركز تخصصی هیات امنایی حدود 320 فرزند بی سرپرست و بدسرپرست را نگهداری می كنند و تعداد یك هزار و 607 فرزند بی سرپرست و بد سرپرست نیز در كنار خانواده و بستگانی كه دادگاه حضانت فرزندان را به آنان سپرده است، نگهداری شده و از خدمات مالی مستمر و موردی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی هدف اصلی بهزیستی در زمینه كودكان بدسرپرست و بی سرپرست را نگهداری آن ها در بین خانواده اعلام كرد و گفت: در راه دستیابی به زندگی مستقل و هدایت فرزندان به این سمت همه ساله برنامه ریزی های اساسی جهت سربازی، تحصیلات تكمیلی، اشتغال پایدار، ازدواج و نظارت در تمامی مراحل با ارائه هزینه های مربوطه صورت می گیرد.

پارسال 17 فرزند بی سرپرست و بدسرپرست آذربایجان شرقی وارد زندگی مستقل شدند.

وی از ایجاد اشتغال پایدار برای تعداد 6 هزار و 413 مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان با صرف اعتباری بالغ بر 182 میلیارد تومان طی پارسال خبر داد و با بیان اینكه توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی بهزیستی است گفت: اشتغال پایدار و تامین مسكن از مولفه های اصلی توانمندسازی در راستای اقدامات این اداره كل است كه برای نیل به این هدف، فراهم كردن امكان برخورداری از خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی، پرداخت حق بیمه مددجویان، پرداخت جبران كارایی و ارائه تسهیلات بدون كارمزد به كارفرمایان و تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان انجام می یابد.

وی از احداث و تحویل تعداد 712 واحد مسكن مددجویی به مددجویان با صرف اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان با همكاری دستگاه های اجرایی مختلف طی پارسال خبر داد و گفت: 720 مورد مساعدت جهت تامین اجاره بها نیز در طی مدت مذكور به جامعه هدف انجام شده است و طی هفته بهزیستی امسال نیز تعداد 190 واحد مسكونی به اقشار تحت پوشش تحویل داده خواهد شد.

وی مراكز روزانه توانبخشی و مراكز توانبخشی مراقبتی را از مراكز ارائه خدمت به جامعه هدف عنوان كرد و گفت: هم اكنون تعداد 87 مركز روزانه و 45 مركز توانبخشی مراقبتی در شهر های مختلف آذربایجان شرقی به اقشار تحت پوشش خدمات می دهند.

تامین وسایل كمك توانبخشی، خرید خدمات توانپزشكی، تامین ارتز و پرتز توانخواهان، كاشت حلزون شناسایی معلولین در روستاها، كمیسیون معافیت سربازی، پرداخت كمك هزینه دانش آموزی و دانشجویی و مناسب سازی منازل و خودرو معلولان و مناسب سازی تجهیزات روزمره زندگی از خدماتی است كه جامعه هدف بهزیستی آذربایجان شرقی از آن برخوردارند.

غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیك از اهم فعالیت های سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت هاست كه تعداد 76 مركز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین با هدف توانمندسازی فرد بهبودیافته و تداوم بهبودی در حال فعالیت هستند.

در حال حاضر تعداد 17 مركز اورژانس اجتماعی و 167 مركز مثبت زندگی در استان فعالیت دارند.
   تاریخ: ۱۱:۴۰ - ۲۱/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳