دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

دو هزار و 102 نفر از مراكز ژنتیك خراسان جنوبی خدمت گرفتند
 
بیرجند-مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: دو هزار و 102 نفر از خدمات چهار مركز ژنتیك فعال خراسان جنوبی بهره مند شده اند.
 دو هزار و 102 نفر از مراكز ژنتیك خراسان جنوبی خدمت گرفتند بیرجند-مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: دو هزار و 102 نفر از خدمات چهار مركز ژنتیك فعال خراسان جنوبی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار كرد: یكی از برنامه های بهزیستی بحث غربالگری بینایی با هدف پیشگیری از معلولیت های در این حوزه برای كودكان بین 3 تا 6 سال است.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی بیان كرد: در سال گذشته برای 350 نفر از افرادی كه غربالگری بینایی داشتند، عینك تجویز شده و 23 نفر برای عمل جراحی به استان های دیگر اعزام شدند.

كمك 15 میلیون تومانی برای دریافت خدمات ژنتیك

شرفی با اشاره به اینكه در سال گذشته در بحث های مرتبط با ژنتیك دو میلیارد تومان هزینه كرده ایم، ادامه داد: در حوزه ژنتیك تا مبلغ 15 میلیون تومان به خانواده هایی كه به قبیل آزمایش ها نیاز داشته باشند، كمك می كنیم.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: دو هزار و 102 نفر نیز از خدمات چهار مركز ژنتیك فعال ما بهره می گیرد.

شرفی با تأكید بر اینكه بر اساس آمار بهزیستی و تعداد دریافت كنندگان خدمات نرخ معلولیت در استان از متوسط كشوری بالاتر است، اظهار كرد: همه این موارد اهمیت آزمایش های ژنتیك را بیشتر می كند.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: یكی از اقدامات در حوزه توانمندسازی بسته های تشویقی و تسهیلات كم بهره تا 100 میلیون تومان برای معلول و یا كارفرمایی كه شخص معلول را به كار گیرد، است.

شرفی بیان كرد: اگر كارفرمایی افراد دارای معلولیت شدید را به كارگیری كند 50 درصد از حقوق قانون كار تا 5 سال به جبران كارایی توسط بهزیستی پرداخت می شود.

مشوق های اشتغال زایی برای معلولان

وی با بیان اینكه مبلغ تسهیلات كم بهره در 6 ماهه دوم سال تا 200 میلیون تومان افزایش پیدا می كند، اظهاركرد: از دیگر مشوق های برای اشتغال معلولان پرداخت 23 درصد از 30 درصد حق بیمه است.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با تأكید به اینكه 41 هزار و 882 نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی در بخش های مختلف است، بیان كرد: در حال حاضر در بهزیستی استان 10 هزار و 163 پرونده در بخش اجتماعی و 23 هزار و 586 پرونده در بخش توانبخشی وجود دارد.

شرفی با اشاره به اینكه برای 319 نفر از معلولان نیز حق پرستاری پرداخت می شود، ادامه داد: در حوزه توانبخشی تعداد پنج هزار نفر پشت نوبت دریافت خدمات داشتیم ولی با مساعدت ها در حال حاضر 985 نفر كاهش یافته است.

وی اظهاركرد: سه مركز گذری كاهش آسیب های اجتماعی نیز در شهرهای بیرجند، درمیان و زیركوه به افراد در معرض آسیب ارائه خدمت در حوزه های مختلف می كنند.

فعالیت 28 مركز درمان و پیشگیری از اعتیاد

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی بیان كرد: در بحث مراكز اعتیاد در حال حاضر 28 مركز درمان و پیشگیری اعتیاد در استان فعالیت می كنند.

شرفی با اشاره به اینكه چهار هزار و 997 نفر از كل مراكز پیشگیری و درمان اعتیاد ما خدمت می گیرند، اظهاركرد: 11 هزار و 555 نفر نیز از 56 مركز مشاوره در خراسان جنوبی خدمت گرفته اند.

وی یادآور شد: در سال گذشته 15 هزار و 338 نفر غربالگری شنوایی و 43 هزار و 55 نفر نیز غربالگری شنوایی شدند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۱۴ - ۲۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸