دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

روز بهزیستی و تامین اجتماعی
 
25 تیرماه در ایران، «روز بهزیستی و تامین اجتماعی» نامگذاری شده است.
25 تیرماه در ایران، «روز بهزیستی و تامین اجتماعی» نامگذاری شده است.

روز بهزیستی و تامین اجتماعی
به گزارش سلامت نیوز، به موجب لایحه قانونی وضع شده در سال 1395، در جهت تحقق مفاد اصول 3، 21 و 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تحقق عدالت در زمینه های مختلف به خصوص اجتماعی، سازمان بهزیستی كشور تاسیس و پایه گذاری شده است.

گروه بزرگی از مردم و جوامع بخاطر داشت مشكلات جسمی، عاطفی و روانی گرفتار مشكلات مختلفی شده اند؛ هدف اصلی سازمان بهزیستی كشور، حفظ كرامت والای انسانی و یاری رساندن به گروه های مختلفی است كه بنا به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و محیطی سختی های زیادی را متحمل می شوند.

تلاش و كوشش برای دستیابی به سلامت جسمی و روانی، بی تردید زیربناترین، اصلی ترین و مهم ترین عامل پیشرفت جوامع مختلف شده است؛ در این مسیر نه تنها دولت بلكه نقش حمایتی و همكاری خود مردم نیز بی تردید هائز اهمیت می باشد. در بسیاری از كشورهای توسعه یافته و پیشرفته ی جهان، افراد ناتوان و یا كم توان جامعه از سنین شیرخوارگی و كودكی تا سالخوردگی و میانسالی، تحت مراقبت و حمایت قرار می گیرند تا كرامت انسانی آنها حفظ شده و سلامتشان تامین شود.

سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی كشور از نیروی متخصصان و كارشناسان علوم اجتماعی و بهداشتی برخوردار است تا معضل های اجتماعی را از ریشه درمان كرده و از بین ببرد.

بهزیستی

وظایف سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی

تهیه طرحها و برنامه های اجرایی كوتاه مدت و دراز مدت بمنظور تامین و عرضه خدمات بهزیستی به گروههای نیازمند . تشویق و ترغیب مردم و افراد علاقمند جهت مشاركت عمومی در فعالیتها و خدمات مراكز بهزیستی و ایجاد امكانات و شرایط لازم در این مورد با استفاده از نیروهای خودیاری مردم . تامین و عرضه خدمات حمایتی و توانبخشی لازم به معلولین انقلاب و جنگ و خانواده آنان . حمایت از زنان و كودكان بی سرپرست بهزیستی و طرح درمان اعتیاد ارائه ی خدمات حمایتی مختلف برای كلیه گروه های سنی و افراد محتاج و نیازمند از طریق قالب ها و شبكه های مختلف در كشور، بر اساس نیازهای محلی ارائه ی خدمات مختلف به معلولین ذهنی، روانی و جسمی( چه قابل توانبخشی- چه غیر قابل توان بخشی) از طریق نگهداری آنها در اركان های مختلف در كشور تعیین ضوابط و كنترل سایر واحد های غیر دولتی در چهارچوب وظایف سازمانی تعیین ضوابط مربوطه و پیشنهاد دادن میزان سرانه برای خدمات بهزیستی توسط واحد های سازمانی استان و سایر موسسات خدمت دهنده ی غیر دولتی تعیین سهم خدمت گیرندگان توسط سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی ارائه ی آموزش های مختلف با هدف آماده ساختن نیروهای انسانی

مهم ترین تعهدات سازمان تأمین اجتماعی

حمایت در برابر حوادث، بیماری ها و بارداری مستمری بازنشستگی مستمری بازماندگان مستمری از كارافتادگی غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت هزینه وسایل كمك پزشكی كمك هزینه ازدواج مقرری بیمه بیكاری
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۱:۴۴ - ۲۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳