دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 6 مركز نگهداری معلولان و سالمندان در ایلام
 
مدیر كل بهزیستی استان ایلام گفت: 6 مركز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان در ایلام فعالیت دارند كه 322 نفر در آن ها نگهداری می شوند.
فعالیت 6 مركز نگهداری معلولان و سالمندان در ایلام
مدیر كل بهزیستی استان ایلام گفت: 6 مركز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان در ایلام فعالیت دارند كه 322 نفر در آن ها نگهداری می شوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مركز ایلام؛ نورعلیوند با اشاره به فعالیت 6 مركز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان در ایلام فعالیت 6 مركز نگهداری معلولان و سالمندان در ایلامكه 322 نفر در آن ها نگهداری می شوند عنوان كرد: خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگهداری كه در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آن ها حمایت می كند.

وی كنترل و كاهش معلول زایی را از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی اعلام كرد و ادامه داد: در این زمینه بهزیستی با انجام مشاوره های ژنتیك پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری ویژه خانواده های دارای فرزند معلول سعی در كنترل تولد نوزادان معلول داشته كه در این زمینه در طول سال گذشته در مجموع 22 میلیارد ریال هزینه انجام آزمایش ژنتیك به این خانواده ها پرداخت شده است.

نورعلیوند اضافه كرد: با توجه به خدمات تخصصی كه در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام گرفته درصد بالای از معلول زایی كنترل و عمده معلولیت ها اكنون به دلایل حوادث رانندگی و طبیعی اتفاق می افتد.

مدیر كل بهزیستی استان ایلام با اشاره به حمایت بهزیستی از 17 هزار معلول افزود: از این شمار بیش از 6 هزار و 200 نفر نیازمند خدمات توانبخشی بوده كه با توجه به محدودیت های اعتباری نیازمند حمایت افراد خیر و نیكوكار هستیم.

ایجاد مراكز حرفه آموزی با هدف توانمندسازی جامعه هدف، پرداخت هزینه تحصیلی، صدور رایگان انشعاب آب، برق و گاز، فعالیت شبانه روزی اورژانس اجتماعی، خدمات دهی خط تلفنی مشاوره 1480، ارائه آموزش های خانواده، فعالیت خط ملی اعتیاد و مركز جامع درمان و بازتوانی معتادان را از دیگر خدمات سازمان بهزیستی است.
   تاریخ: ۱۹:۱۷ - ۲۴/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶