دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

كودكان كار زنجانی خانواده دارند/8 درصد جمعیت استان از خدمات بهزیستی استفاده می كنند
 
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سلمان حسینی مدیركل بهزیستی استان زنجان ضمن تبریك فرا رسیدن هفته بهزیستی اظهار كرد: همزمان با هفته بهزیستی برنامه های متعددی در استان اجرایی خواهد شد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان از افتتاح 47 طرح و پروژه در این هفته خبر داد و گفت: 22 واحد مسكن مددجویی، 23 طرح اشتغالزایی، یك مركز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی بیماران روان مزمن، یك مركز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر 8 درصد از خانوارهای استان زنجان به تعداد 27 هزار و 327 نفر زیر پوشش اداره كل بهزیستی استان زنجان هستند، اظهار كرد: 65 درصد از افراد زیر پوشش بهزیستی جزو مستمری بگیر این سازمان هستند و 35 درصد مابقی از سایر خدمات این اداره استفاده می كنند كه از این تعداد 17 هزار و 701 خانوار مستمری بگیر هستند.

حسینی با اشاره به اینكه در سه ماهه نخست امسال 22 واحد و در سال گذشته 149 واحد مسكن به مددجویان با شرایط واگذار شده است، اضافه كرد: در سه ماهه نخست امسال 1389 شغل برای مددجویان این اداره كل ایجاد شده است.

مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: همچنین سال گذشته برای یك هزار و 10 نفر بیمه خویش فرمایی و كارفرمایی به مبلغ هفت میلیارد تومان از سوی بهزیستی زنجان پرداخت شد. 

وی در ادامه از فعالیت مراكز مثبت بهزیستی خبر داد و افزود: در حال حاضر 39 مركز مثبت در استان فعال است.

حسینی همچنین از فعالیت 31 مركز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان خبر داد و گفت: 13 مركز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده كودكان با نیازهای ویژه تحصیلی تربیتی كودك و نوجوان خدمات ارائه می كنند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان افزود: در سه ماهه نخست امسال 4 هزار و 610 نفر تعداد افراد بهره مندی از مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی استفاده كردند.

وی در ادامه از اجرای طرح مدیریت برای توانمندسازی و جامعه پذیری معتادین بی بضاعت نیز خبر داد و گفت: در سال گذشته 91 نفر و در سه ماهه اول سال جاری 125 نفر از خدمات این طرح بهره مند شدند.

حسینی از ارائه خدمات به 2 هزار و 571 مراجعه كننده به افراد دارای سوء مصرف مواد مخدر نیز خبر داد و تصریح كرد: همچنین 852 نفر از معتادان نیز از خدمات مراكز كاهش آسیب استفاده كرده اند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان با بیان اینكه دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی در كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی همواره پیشگام بوده است، افزود: كودكان آزار دیده، همسران آزار دیده، زنان خشونت دیده و... می توانند با اروژانس اجتماعی با خط تلفن 123 تماس بگیرند.

وی افزود: همه كودكان كار استان زنجان دارای خانواده و خانه هستند و هیچ كودك كارتن خواب در زنجان وجود ندارد.

حسینی میزان جبران كارآیی معلولین را 30 نفر به مبلغ 600 میلیون تومان در سال گذشته بیان كرد و گفت: هم اكنون 96 موسسه غیردولتی غیرانتفاعی و انتفاعی برای خدمات دهی به معلولان زیر نظر بهزیستی استان دارای مجوز هستند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان همچنین به اهمیت و نقش موثر جذب مشاركت های مردمی در رفع مشكلات مددجویان اشاره كرد و گفت: كلیه نذور نقدی و غیرنقدی اهدایی از سوی خیرین بین نیازمندان، اقشار آسیب پذیر و جامعه هدف بهزیستی در اسرع وقت توزیع می شود كه مبلغ آن در سه ماهه نخست امسال 2 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/73005
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۵:۲۹ - ۲۳/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷