دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

شناسایی كودكان كار از روی عنبیه در طرح ساماندهی
 
تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی كشو گفت: تفاوتی كه طرح كنونی ساماندهی كودكان كار و خیابان با قبلی دارد این است كه كودكان كار از روی عنبیه در این طرح شناسایی شده و از این طریق یك كد منحصربه فرد برای آنان ایجاد می شود.
شناسایی كودكان كار از روی عنبیه در طرح ساماندهی تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی كشو گفت: تفاوتی كه طرح كنونی ساماندهی كودكان كار و خیابان با قبلی دارد این است كه كودكان كار از روی عنبیه در این طرح شناسایی شده و از این طریق یك كد منحصربه فرد برای آنان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید قبادی دانا روز یكشنبه در فایل صوتی افزود: با شناسایی كودكان كار از روی عنبیه در طرح ساماندهی، از تكرار كار آنها و اینكه به خانواده ها سپرده شوند و دوباره سر چهارراه ها حاضر شوند، پرهیز شده است.

وی با بیان اینكه كودكان كار و خیابان را باید به عنوان موضوع چند عاملی ببینیم و به صورت مدیریت مورد بررسی كنیم، ادامه داد: برخی از این كودكان، كودكان نیازمندی هستند كه برای امرار معاش و برخی دیگر بر اثر بیماری اعضای خانواده سر چهارراه ها هستند. برخی دیگر از این كودكان نیز سوی باندهای قاچاق كودك یا باندهای سوءاستفاده گر، سازماندهی شده اند. خیابان جای حضور كودك نیست و این كودكان باید ساماندهی شوند.

84 درصد كودكان كار افغان هستند

رئیس سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: در طرح ساماندهی كه در چند ماه اخیر در تهران انجام شده، 500 كودك ساماندهی شدند و 84 درصد این كودكان تبعه ایران نیستند و افغان هستند. این افراد به روش های مختلف سرچهارراه ها حاضر شده اند كه 23 درصد این كودكان كسانی بودند كه در اثر بیماری یكی از اعضای خانواده مجبور به این كار شده اند.

قبادی دانا افزود: مددكاران بهزیستی به محل زندگی این كودكان رفته اند و تقریبا از این افراد، 100 نفر كودكانی هستند كه سرپرست موثری ندارند و بی سرپرست و بدسرپرست و تبعه غیرایرانی هستند كه در مراكز شبه خانواده با كمك خیرین افغانستانی و معتمدین آنها در حال ساماندهی آنها هستیم.

وی اضافه كرد: از جهت حمایت برای خانواده های كودكانی كه غیرسازمان یافته، غیرباندی و غیرقاچاق هستند، تلاش شده ساماندهی مناسبی صورت گیرد. تقریبا از بین این 500 كودك، فقط چهار مورد تكراری بودند و باعث می شود ساماندهی مناسبی برای آنها صورت بگیرد. البته این كار با همكاری بخش های مختلف یعنی قضات در دادستانی، دانشگاه علوم پزشكی، شهرداری تهران و اداره اتباع وزارت كشور صورت گرفته است و تلاش شده براساس سن و جنسیت این كودكان و اینكه همراه با مادر هستند یا نه یا والدین موثر دارند یا خیر، برای آنان مسیر متفاوتی در الگوریتم ساماندهی كودكان كار و خیابان، پیش بینی شود.

20 میلیون تومان كمك بلاعوض برای تعمیر و نوسازی منازل مددجویان

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی كشور، رئیس بهزیستی از پرداخت مبلغ 20 میلیون تومان كمك بلاعوض برای تعمیر و نوسازی منازل آسیب دیده مددجویان از زلزله و مبلغ 500 هزار تا یك میلیون و 500 هزار تومان كمك هزینه معیشیتی برای خانواده های تحت پوشش درگیر زلزله خبر داد.

قبادی دانا درباره اقدامات صورت گرفته در پی وقوع زلزله در استان كهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های دنا، سی سخت و روستاهای اطراف گفت: حدود یك هزار 500 خانوار از مددجویان سازمان در منطقه حضور دارند كه همكاران ما در استان از ساعات اولیه سركشی به منازل آنان را آغاز كردند و برآورد آسیب های وراده صورت پذیرفته و با توجه به این كه خوشبختانه فوتی در این زلزله وجود نداشت مصدومان زلزله ساماندهی شدند.

وی با اشاره به خسارت های وارده به منازل مددجویان گفت: جهت جبران خسارات وارد شده علاوه بر كمك های دولت به خانواده هایی كه منزل مسكونی آنها آسیب دیده، سازمان بهزیستی برای خانواده های تحت پوشش اند مبلغ 20 میلیون تومان را به صورت بلاعوض برای تعمیرات یا نوسازی منازل آسیب دیده بعد از كارشناسی لازم برای منازل پرداخت خواهد كرد.

قبادی دانا از حضور نماینده رییس سازمان بهزیستی و مدیركل بهزیستی استان جهت رسیدگی به امور آسیب دیدگان زلزله از لحظات اولیه خبر داد و افزود: بازدید از منازل مددجویان صورت گرفته و در حال انجام است كه تا پایان روز جمعه منازل حدود 200 خانوار مورد بازدید قرار گرفته است.

رییس سازمان بهزیستی كشور همچنین گفت: امروز مبلغی بین 500 هزار تا یك میلیون و 500 هزار تومان برای هر خانوار به عنوان كمك هزینه معیشتی برای جبران شرایط حاصل از زلزله به كارت بانكی یك هزار و 500 مددجوی تحت پوشش در منطقه زلزله زده واریز می شود.

قبادی دانا گفت: امیدواریم با فعالیت های همه هموطنان نوع دوست و همكاران ما در سازمان بهزیستی شرایط بهتری برای افراد آسیب دیده از زلزله ایجاد شود.

برچسب ها
- مستمری مددجویان
- وحید قبادی دانا
- ریاست سازمان بهزیستی كشور
- كودكان خیابانی
- سازمان بهزیستی كشور
- زلزله
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۵۹ - ۰۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۹