دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

برخورداری ٩5 درصد جامعه از پوشش بیمه درمانی
 
مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: اكنون ٩5 درصد جامعه پوشش بیمه دارند و بقیه هم بالقوه بیمه اند و به محض مراجعه به مراكز درمانی مشمول بیمه درمانی خواهد بود.


محمد مهدی ناصحی گفت:سال جاری 6 هزار میلیارد تومان برای پوشش بیمه توسط سازمان برنامه و بودجه اختصاص داده شد. در حال حاضر 95 درصد از مردم تحت پوشش بیمه هستند و بقیه با مراجعه به مراكز درمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. در تیرماه بیمه ده میلیون نفر به صورت رایگان تمدید شده است.

به گفته وی برای دهك هایی كه رایگان تحت پوشش قرار می گیرند به صورت پیامكی به آنها اعلام خواهد شد. برای مددجویان كمیته امداد و سازمان بهزیستی كه تحت پوشش بیمه سلامت هستند، هزینه بستری صفر شده است و تنها 15 درصد هزینه های سرپایی را پرداخت می كنند.

ناصحی گفت: بیش از 45 میلیون نفر در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت هستند. اقدامات و پیگیری های بسیاری از سال گذشته برای بیمه شدن 3 دهك اول جامعه به صورت رایگان انجام شد، بدون تردید این كار در كنار اقدامی كه برای تحول مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر جامعه بود، انجام شد؛ لذا در قالب این طرح حدود 400 هزار نفر به صورت فعال بیمه شدند.

به گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت پوشش بیمه ای برای سه دهك در بخش بستری 95 درصد و در بخش سرپایی 8٠ درصد است. در بحث بستری نیز بخش دولتی عملكرد بهتری دارد .برای بیماران اوتیسم و معلولین حدود 70 درصد توانبخشی و درمان در بخش خصوصی مناطق محروم را بر عهده گرفتیم.

ناصحی گفت: برای مددجویان كمیته امداد و سازمان بهزیستی كه تحت پوشش بیمه سلامت هستند، هزینه بستری صفر شده است و تنها 15 درصد هزینه های سرپایی را پرداخت می كنند.

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: با موافقت مجلس بودجه پنج هزار میلیاردی برای بیماران صعب العلاج تصویب شده است ، البته هزار میلیارد نیز در گذشته بود كه در مجموع 6 هزار میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج منابع مالی داریم.

او گفت: هزینه های دارویی و آزمایشگاهی بالا است و خدمات ضروری باید در اولویت قرار بگیرد. میانگین اقلام دارویی در نسخه های ما 4/5 است اما استاندارد دنیا 2/5 است.
   تاریخ: ۰۰:۲۵ - ۲۳/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲