دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد
 
كرج- ایرنا- مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز روز چهارشنبه با حضور مسوولان كشوری به بهره برداری رسید.
مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد  كرج- ایرنا- مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز روز چهارشنبه با حضور مسوولان كشوری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: البرز با بالاترین نرخ مهاجرپذیری بیشترین تنوع اقوام را دارد كه بستر شكل گیری برخی مشكلات است و مسئولان موظف هستند به این موضوعات توجه كنند.
عبدالرضا حاجیلری راهبرد جهاد دانشگاهی در همه بخش ها را بر اساس نیازها و خلاء ها عنوان كرد و افزود: در حوزه مركز مشاوره خدمات شیوه به گونه ای است كه خدمات حتما با یافته های علمی پیوند داشته باشد.

وی اظهار داشت: امروز فقط با شناخت عمیق و دقیق می توان به حوزه های مشكلات جامعه ورود كرد و جهاد با قدرت و با آسیب شناسی در شبكه علمی دقیق به فعالیت می پردازد.

وی با اشاره به اینكه شبكه علمی و پژوهشی در جهاددانشگاهی مشغول به كار هستند، گفت: بیش از 40 گروه پژوهشی و 30 مركز تخصصی در این شبكه فعالیت می كنند و به اشتراك یافته ها می پردازند.

حاجیلری با بیان اینكه جهاد با توجه به سرمایه اجتماعی ارزشمند مورد اعتماد مردم است، اظهار كرد: حركت در عرصه مشاوره فوق العاده حساس و نیاز به رعایت پروتكل های دقیق در این حوزه است.

سرپرست دفتر تخصصی علوم انسانی، اجتماعی و هنر معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی با بیان اینكه این مركز و دیگر مراكز استان می تواند پایه تحقیقی برای شناخت علمی مسائل روانی در بستر جامعه نیز باشد، افزود: موضوع راه اندازی پژوهشكده از هشت سال پیش در البرز مطرح بود زیرا با توجه به مهاجرپذیری البرز آسیب های زیادی در این استان وجود دارد.

حاجیلری بیان داشت: معتقدم با عقبه علمی مجموعه جهاد البرز این مركز می تواند منشا كارهای بزرگ و متفاوتی برای خدمت به مردم باشد.

41 طرح فناورانه جهاد دانشگاهی البرز در كشور

رئیس جهاد دانشگاهی البرز نیز در ادامه این آیین گفت: جهاد دانشگاهی زیست بومی است كه در حوزه های مختلف پژوهشی، فرهنگی و تجاری سازی فعالیت می كند و ویژگی این مجموعه این بوده كه ظرفیت های حوزه های مختلف را در كنار هم قرار داده كه همین ویژگی كنار هم بودن حوزه ها باعث موفقیت این نهاد شده است.

احمدرضا فیروزی با بیان عملكرد خوب جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش، افزود: در سطح ملی با نگاه و حمایت ویژه رهبری در سطح كشور 41 طرح فناورانه داریم كه به عنوان مثال دانش فنی تولید رام قطار برای اولین بار در كشور در دو سال گذشته در جهاد دانشگاهی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینكه در البرز آمادگی فعالیت در حوزه های مختلف به ویژه علوم انسانی را داریم، اظهار داشت: در البرز به عنوان استان علم و فناوری به حوزه علوم انسانی كمتر توجه شده است.

فیروزی ادامه داد: البرز در بسیاری از شاخص ها رتبه خوبی ندارد و رتبه یك تا سه در بسیاری از آسیب های اجتماعی را دارد؛ بنابراین ضرورت رسیدگی به این موضوع احساس می شود.

وی مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی را در ادامه زنجیره خدمات علمی گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان دانست و گفت: امیدواریم این مركز به كاهش آسیب های روانی كمك كند. اعضای این گروه سابقه علمی بسیار خوبی دارند.

وی از فعالیت های گروه پژوهشی را طرح های شبكه شادكامی و اكنون در حوزه علوم اعصاب و توانبخشی و طرح های مرتبط عنوان كرد و افزود: درصدد هستیم در كنار این طرح به خروجی نرم افزاری هم برسیم كه با دانشگاه تهران همكاری هایی انجام شده است.

فیروزی گفت: سعی می شود فعالیت های این گروه را ارتقا دهیم و ارتباط بهتری با شهروندان داشته باشم.

وی با بیان اینكه یكی از اهداف مهم این است در كنار این گروه پژوهشی خدمات جدید را پیش ببریم، اظهارداشت: گروه آسیب شناسی اجتماعی نیز در البرز فعالیت می كند كه می تواند كمك كننده باشد.

وی اضافه كرد: یكی دیگر از اقدامات خوبی پیمایش ملی خانواده بود كه برای اولین بار در چند سال گذشته رقم خورد.

گروه برنامه ریزی توسعه شهری نیز در حوزه زیست پذیری شهری كار می كند. در حوزه پژوهش دفاتر تسهیلگری در 8 محله استان البرز به ویژه مناطق آسیب پذیر راه اندازی شده است.

رییس جهاد دانشگاهی البرز اظهار امیدواری كرد كه در ادامه فعالیت ها خصوصا در مركز خدمات روانشناختی با دستگاه ها تعامل خوبی برقرار و خدمات گسترده تری با همكاری سازمان ها ارائه شود.

برچسب ها
- دفتر مشاوره و امور روانشناختی
- جهاد دانشگاهی
- استان البرز
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۷:۱۰ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۵