دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد
 
رئیس جهاد دانشگاهی البرز از افتتاح  مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت:  راه اندازی این مركز در ادامه زنجیره خدمات علمی گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان است و امیدواریم این مركز به كاهش آسیب های روانی كمك كند.
مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی البرز افتتاح شد به گزارش ایسنا، احمدرضا فیروزی در مراسم افتتاح مركز خدمات روان شناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی كه روز چهارشنبه 22 تیرماه با حضور مسئولان این نهاد و رئیس سازمان نظام روانشناسی انجام شد، اظهار كرد: جهاد دانشگاهی زیست بومی است كه در حوزه های مختلف پژوهشی، فرهنگی و تجاری سازی فعالیت می كند و ویژگی این مجموعه این بوده كه ظرفیت های حوزه های مختلف را در كنار هم قرار داده كه همین ویژگی كنار هم بودن حوزه ها باعث موفقیت این نهاد شده است.

وی با بیان عملكرد خوب جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش گفت: در سطح ملی با نگاه و حمایت ویژه رهبری در سطح كشور 41 طرح فناورانه داریم؛ به عنوان مثال دانش فنی تولید رام قطار برای اولین بار در كشور در دو سال گذشته در جهاد دانشگاهی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینكه در البرز آمادگی فعالیت در حوزه های مختلف به ویژه علوم انسانی را داریم، اظهاركرد: در البرز به عنوان استان علم و فناوری به حوزه علوم انسانی كمتر توجه شده است. البرز در بسیاری از شاخص ها رتبه خوبی ندارد و رتبه یك تا سه در بسیاری از آسیب های اجتماعی را دارد؛ بنابراین ضرورت رسیدگی به این موضوع احساس می شود.

وی مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی را در ادامه زنجیره خدمات علمی گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان دانست و گفت: امیدواریم این مركز به كاهش آسیب های روانی كمك كند. اعضای این گروه سابقه علمی بسیار خوبی دارند.

وی به فعالیت های گروه پژوهشی از جمله طرح های شبكه شادكامی و اكنون در حوزه علوم اعصاب و توانبخشی و طرح های مرتبط اشاره كرد و افزود: درصدد هستیم در كنار این طرح به خروجی نرم افزاری هم برسیم كه با دانشگاه تهران همكاری هایی انجام شده است. سعی می شود فعالیت های این گروه را ارتقا دهیم و ارتباط بهتری با شهروندان داشته باشم.

به گفته وی یكی از اهداف مهم این است در كنار این گروه پژوهشی خدمات جدید را پیش ببریم.

وی افزود: گروه آسیب شناسی اجتماعی نیز در البرز فعالیت می كند كه می تواند كمك كننده باشد. یكی دیگر از اقدامات خوبی پیمایش ملی خانواده بود كه برای اولین بار در چند سال گذشته رقم خورد. گروه برنامه ریزی توسعه شهری نیز در حوزه زیست پذیری شهری كار می كند. در حوزه پژوهش دفاتر تسهیلگری در هشت محله استان البرز به ویژه مناطق آسیب پذیر راه اندازی شده است.

وی اظهار امیدواری كرد كه در ادامه فعالیت ها خصوصا در مركز خدمات روانشناختی با دستگاه ها تعامل خوبی برقرار و خدمات گسترده تری با همكاری سازمان ها ارائه شود.

در این مراسم همچنین از سایت مركز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی به آدرس www.jdmoshaver.ir رونمایی شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۲۴ - ۲۲/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸