دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

گام های امیدبخش دولت سیزدهم برای راه اندازی مجتمع توانبخشی جانبازان گلستان/ بخت گشایی یك پروژه 17 ساله
 
بلاتكلیفی 17 ساله مجتمع توانبخشی جانبازان استان گلستان با 90 درصد پیشرفت فیزیكی سبب شد تا گره كور این پروژه عمرانی با ورود دادگستری استان به مرحله تعیین تكلیف نزدیك شود، پروژه ای كه بارها خبرهای افتتاح آن به نقل از مسئولان مختلف در بازه های زمانی متعدد در رسانه های استانی مطرح شد اما فقط در حد ...
گام های امیدبخش دولت سیزدهم برای راه اندازی مجتمع توانبخشی جانبازان گلستان/ بخت گشایی یك پروژه 17 ساله

به گزارش گلستان ما، پرونده مطالبه گری مجتمع توانبخشی جانبازان استان گلستان با پیگیری جمعی از جانبازان استان گلستان باز شد تا این بار با پادرمیانی یك مقام قضایی ضرب العجل این پروژه صادر شود و حالا چشمهای منتظر جانبازان این استان به اقدام و عمل مسئولان دوخته شده است كه سرانجام این پروژه بالاخره به كجا خواهد رسید.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در این خصوص با اشاره به اینكه مجتمع توانبخشی در سفر استانی رئیس جمهور وقت در سال 1384 به تصویب رسید، گفت: این پروژه در زمینی به متراژ 9 هزار متر و زیربنای 8 هزار متر طراحی شده است.

اسرافیل وزیری با بیان اینكه عملیات اجرایی مجتمع توانبخشی در سال 86 كلید خورد، تصریح كرد: بر اساس موافقت نامه استانداری گلستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار شد تا اعتبارات پروژه به صورت 50 درصد استانی و 50 درصد بنیاد شهید تامین شود.

وی با اشاره به دو مرحله نوسانات شدید ارزی و عدم تامین اعتبار به موقع بیان كرد: این اتفاق سبب شد تا تكمیل پروژه در سال 95 با 12 میلیارد تومان هزینه و 90 درصد پیشرفت فیزیكی مطابق گزارش اداره راه و شهرسازی استان گلستان متوقف شود.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان بیان كرد: با درخواست جانبازان استان و پیگیری های مستمر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در سفر رئیس جمهور در سال 97 اعتبار 10 میلیارد تومانی به صورت اسناد خزانه اسلامی برای پروژه اختصاص یافت كه این اعتبار سال 99 تزریق شد.

وزیری با اشاره به اینكه اتمام مجتمع در خرداد 1400 از راه و شهرسازی به بنیاد شهید گلستان تحویل شد، افزود: بنیاد شهید استان گلستان نیز سریعاً پس از تشریفات قانونی نسبت به ادامه كار توسط پیمانكار در این زمینه ورود كرد.

به گفته وی؛ در سفر رئیس جمهور رئیسی به استان در سال 1400 برای تكمیل پروژه اعتبار 25 میلیارد تومانی به تصویب رسید كه با پیگیری های رییس بنیاد شهید امور ایثارگران این پروژه در حال پیگیری است.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: در سفر استانی مقامات تاكنون 10 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته و با تامین اعتبار باقیمانده اعتبارات مصوب این مجتمع تكمیل خواهد شد.

وزیری با اشاره به بازدید رییس كل دادگستری استان از این پروژه گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی پیمانكار در صورت تامین مابقی اعتبار سفر، بخش استخر و تاسیسات مجتمع تكمیل شده و مجتمع تا اول مهرماه سال جاری آماده افتتاح می شود.

وی از دغدغه دادگستری گلستان نسبت به اتمام این پروژه قدردانی كرد و افزود: این مركز ان شاءالله راه اندازی و مورد استفاده جامعه ایثارگری قرار خواهد گرفت.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تصریح كرد: بهتر است با ارزیابی و بررسی سوابق پروژه همانگونه كه پس از بازدید رئیس سازمان بنیاد شهید مورد تاكید قرار گرفت افرادی كه در روند اجرای این پروژه مقصر بوده و بدون برنامه ریزی برای احداث اقدام كرده اند به مراجع قضایی معرفی شوند و رسیدگی به این موضوع از توقعات بنیاد و جامعه ایثارگری است.

وزیری تاكید كرد: به هر ترتیب باید پاسخی به ایثارگران كه توقع داشتند این مركز در زمان مقرر بر اساس استاندارد در اختیار و مورد استفاده آن ها قرار گیرد ارائه شود و در شرایط كنونی لازم است از زحمات رییس دادگستری گلستان به خاطر احساس مسئولیت و سایر مسئولان استان كه برای اتمام این پروژه تلاش می كنند تقدیر و تشكر شود.
انتهای پیام/
   تاریخ: ۰۸:۴۵ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰