دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تكمیل مجتمع توانبخشی نیازمند 15میلیارد تومان اعتبار است/ ساماندهی 269گلزار شهید در گلستان
 
 مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: تكمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی در استان نیازمند 15میلیارد تومان اعتبار است.
تكمیل مجتمع توانبخشی نیازمند 15میلیارد تومان اعتبار است/ ساماندهی 269گلزار شهید در گلستان

به گزارش ایثار واحد گلستان، اسرافیل وزیری در نشست خبری با اصحاب رسانه از اعتبار 25 میلیارد تومانی برای تكمیل پروژه توانبخشی ایثارگران گلستان در سفر رئیس جمهور به گلستان در سال 1400 خبر داد و گفت: با پیگیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاكنون 10 میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است و با تامین باقیمانده اعتبارات مصوب این مجتمع تكمیل خواهد شد.
وی افزود: همچنین از 13 شهید معرفی شده در حوزه سلامت فقط 7 نفر در كمیسیون به عنوان ""شهید"" تایید شدند.
او گفت: شهید باشقره از شهدای محیط زیست استان بر اساس مستندات و تایید كمیسیون شهید شناخته شده است.
این مقام مسئول تصریح كرد: در آزمونی كه ویژه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصدی در سال 1400 برگزار شد 171 نفر از استان گلستان در این آزمون ها پذیرفته شدند و روند استخدام آن ها در حال انجام است.
اسرافیل وزیری گفت: اردیبهشت امسال مرحله تكمیل ظرفیت این آزمون برای فرزندان شهدایی كه در آزمون قبلی رد شده بودند برگزار شد و در این مرحله هم 77 نفر پذیرفته اسرافیل وزیری گفت: اردیبهشت امسال مرحله تكمیل ظرفیت این آزمون برای فرزندان شهدایی كه در آزمون قبلی رد شده بودند برگزار شد و در این مرحله هم 77 نفر پذیرفته شدند.
شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیكاران فرزندان شهدا در استان 134 نفر و تعداد فرزندان بیكار جانباز بالای 70 درصد هم 98 نفر است و امیدواریم در دومین آزمون كه تا انتهای امسال برگزار می شود مشكل اشتغال این افراد هم برطرف شود.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از پرداخت 12 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به جامعه ایثارگر در سال 1400 خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات در سال جاری هنوز ابلاغ نشده است.
وزیری گفت: در سفر ریاست جمهور به استان گلستان مبلغ 2 میلیارد تومان اعتباربرای مرمت و بازسازی گلزارهای شهدای استان تخصیص داده شده است كه تاكنون ساماندهی 269 گلزار در استان با 3 هزار و 544 مزار به اتمام رسیده و ساماندهی 41 گلزار با 100 مزار در دست اقدام است.

وزیری گفت: در ایام پر بركت ماه ذیحجه و در فاصله اعیاد قربان تا غدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان و همچنین دستگاه های اجرایی از هزار و 180 خانواده ایثارگر سادات و اهل تسنن بازدید كردند.

به گفته مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در استان گلستان هزار و 384 ایثارگر اهل تسنن و 891 ایثارگر سادات حضور دارند.

وزیری گفت: مقرر شده برای 75 شهید مفقودالاثر استان گلستان بنای یادبودی احداث شود و شهرداری گرگان هم برای زیباسازی و ایجاد جذابیت در گلزار شهدای مركز استان طراحی های لازم را انجام دهد.
انتهای پیام/
   تاریخ: ۰۸:۱۳ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۰