دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تاسیس اولین دانشكده سلامت اجتماعی در كشور با نگاه ملی، گامی در تحقق رسالت های دانشگاه است
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

تاسیس اولین دانشكده سلامت اجتماعی در كشور با نگاه ملی، گامی در تحقق رسالت های دانشگاه است

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (شنبه) در نشست مسئولان آموزشی و جمعی از اعضای هیات علمی حوزه رفاه و سلامت اجتماعی دانشگاه، بمنظور اجرای طرح " راه اندازی دانشكده سلامت اجتماعی "، گفت: تاسیس اولین دانشكده سلامت اجتماعی در كشور با نگاه ملی، گامی در تحقق رسالت های دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر حمیدرضا خانكه در این جلسه كه با شركت دكتر نصرتی نژاد سرپرست دانشكده سلامت اجتماعی برگزار شد، دانشكده سلامت اجتماعی را دانشكده ای منحصر به فرد در وزارت بهداشت خواند و افزود: تا راه اندازی دانشكده فرصت محدودی داریم، با تاسیس دانشكده های سلامت اجتماعی، سلامت روان و علوم توانبخشی، امتیازات خوبی را كسب خواهیم كرد.

وی گفت: با مكاتبات شورای گسترش وزارت بهداشت و تغییر نام دانشگاه این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت، نظر تمام اعضای شورای دانشگاه نیز تاسیس اولین دانشكده با عنوان سلامت اجتماعی بود، زیرا موضوع سلامت اجتماعی، منحصر به فرد است كه سایر دانشگاه ها آن را ندارند و پرداختن به سلامت اجتماعی جامعه، جزو رسالت های دانشگاه ما می باشد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: راه اندازی دانشكده سلامت اجتماعی، كار سخت و پیچیده ای نیست، حوزه مشخصی دارد، به فضای فیزیكی كلانی احتیاج ندارد و بر اساس توانمندی ها و بررسی انجام گرفته، دكتر نصرتی نژاد برای سرپرست این دانشكده برگزیده شده و امید است در جلسات كمیته راه اندازی شاهد حضور معاون آموزشی، معاون توسعه مدیریت، مدیر كارگزینی و... باشیم ، تا موانع اجرایی سریع تر برطرف شود .

وی تصریح كرد: دانشكده سلامت اجتماعی با حداقل امكانات كار خود را آغاز خواهد كرد و با تفویض اختیارات به ریاست دانشكده، سال تحصیلی 1402- 1401 ، باید آمادگی فعالیت دانشكده را داشته باشیم.

وی در ادامه خواستار تعریف رشته های جدید، تعریف رشته های بین رشته ای مورد نیاز نظیر جامعه شناسی سلامت، رفاه زیست محیطی و... ، راه اندازی كمیته های تخصصی و در صورت نیاز اصلاحات رشته ها، استخراج مباحث فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی دانشكده، تشكیل هویت مستقیم و ماهیت مجزای دانشكده در سال های آتی، تفویض اختیار مباحث آموزشی كارشناسی ارشد به دانشكده، ارتباط با سازمان های بالادستی و ... شد .

در این جلسه، نماینده معاونت توسعه مدیریت، از همكاری همه جانبه و آمادگی كامل برای تنظیم تشكیلات دانشكده سلامت اجتماعی خبر داد و خواستار اطلاع رسانی از سوی كمیته راه اندازی دانشكده، به حاضران در جلسه شد.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: دانشكده سلامت اجتماعی محدود به تربیت دانشجو نیست، بلكه باید فعالیت پژوهشی و ارتباط با سازمان های بالادستی داشته باشد، باید رسالت واحد بین گروه ها و تعامل بین بخشی ایجاد شود و شاهد تعریف رشته های جدید متناسب با نیاز كشور باشیم و فراتر از نگاه ملی، به تاسیس دانشكده سلامت اجتماعی بیندیشیم .

وی در ادامه، « تعریف دوره فلوشیپ، بازدید از الگوها در كشورهای مختلف، طراحی فرصت های مطالعاتی » را بعنوان پیشنهاد به كمیته راه اندازی دانشكده سلامت اجتماعی ذكر كرد و افزود: سه دانشكده سلامت اجتماعی، سلامت روان و علوم توانبخشی، متناسب با رسالت های دانشگاه ما و متفاوت با دانشگاه های دیگر و دانشكده های توانبخشی كشور خواهند بود، و امیدوارم با تشكیل كمیته های تخصصی و جلسات مداوم با افراد موثر در ساخت تشكیلات و آگاه به زیر ساخت های علمی، پژوهشی و منابع انسانی، شاهد تاسیس این دانشكده و ارتقای خدمات مورد نیاز هموطنانمان باشیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۴:۲۲ - ۲۶/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵