دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

رتبه ضعیف شیراز در مناسب سازی معابر برای معلولان/ دستگاه ها تا پایان سال مهلت ساماندهی دارند
 
مدیر كل بهزیستی استان فارس با بیان اینكه در مناسب سازی معابر عمومی شهر شیراز وضعیت خوبی ندارد، گفت: سایر شهرهای دیگر استان نیز وضعیت خوبی ندارند.
رتبه ضعیف شیراز در مناسب سازی معابر برای معلولان/ دستگاه ها تا پایان سال مهلت ساماندهی دارند
مدیر كل بهزیستی استان فارس با بیان اینكه در مناسب سازی معابر عمومی شهر شیراز وضعیت خوبی ندارد، گفت: سایر شهرهای دیگر استان نیز وضعیت خوبی ندارند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدرضا هوشیار عصر امروز در نشستی به مناسبت هفته بزرگداشت بهزیستی با ارائه برنامه های این هفته اظهارداشت: توزیع 1100 ویلچر میان معلولان استان فارس، تجلیل از مادران و پرستاران و افتتاح چند مركز توانبخشی و پیشگیری از جمله برنامه های این هفته است .

وی افتتاح 170 واحد مسكونی برای خانواده های دارای 2 معلول به بالا در استان را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت: دیدار با خانواده شهید عبدالمطلب اكبری به عنوان نخستین شهید ناشنوای كشور از دیگر برنامه ها است این شهید ناشنوای مطلق بوده كه طی مراسمی از مادر این شهید تجلیل می شود.

هوشیار با بیان اینكه همایش تقدیر از نخبگان جامعه هدف و اجرای مانور اجتماعی از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت بهزیستی است، افزود: پویش ورزش صبحگاهی با افراد دارای معلولیت برای نخستین بار در بوستان خلدبرین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است، تاكید كرد: این سازمان با نگاه علمی و با محور مردمی سازی و توانمند سازی ارائه خدمات می دهد و شعار هفته بهزیستی امسال هم شروعی دوباره برای بهتر زیستن است.

هوشیار با اشاره به اینكه كمیته مناسب سازی به صورت فصلی در استانداری و شهرستان ها برگزار می شود، گفت: مناسب سازی در خیابان ها و پیاده روها را شهرداری باید انجام دهد و بهزیستی هم در مقام مطالبه گر است همچنین در مناسب سازی مراكز تجاری و اداری همه دستگاه ها موظف هستند.

مدیركل بهزیستی استان فارس با بیان اینكه تا پایان سال باید مناسب سازی ها انجام شود، گفت: مصوبه هر دستگاه اعلام شده و ازریابی مناسب سازی دستگاه ها در سال 1400 به زودی تمام خواهد شد اما در سال 1399بیشترین همكاری را دانشگاه علوم پزشكی و آبفا شیراز داشته و كمترین همكاری را دانشگاه صنعتی شیراز داشته است.

هوشیار با بیان اینكه در مناسب سازی معابر عمومی شهر شیراز وضعیت خوبی ندارد، افزود: شهرهای استان به خصوص شیراز برای افراد دارای معلولیت مناسب نیست.

مدیر كل بهزیستی فارس با بیان اینكه مهمترین مشكل فارس در آسیب های اجتماعی جزیره ای عمل كردن است، گفت: در بحث پیشگیری، كنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی باید تجمیع شود.

وی با بیان اینكه 604 كودك بی سرپرست و بد سرپرست تحت نظر ما هستند و در مراكز بهزیستی نیز251 كودك ساماندهی می شوند، افزود: بالغ بر 80 درصد كودكان اتباع بیگانه هستند همچنین در تماس با بهزیستی اختلافات حاد خانوادگی، كودك آزاری و همسرآزاری بالاترین آمارهای تماس هستند.

مدیر كل بهزیستی استان فارس بیان كرد: جامعه هدف ما بیشتر افرادی هستند كه آسیب جسمی یا اجتماعی دیده اند و هدف توانمندسازی آنان است و در بحث ناشنوایان به خاطر تحریم امكان ورود سمعك نداریم و سمعك هایی توسط شركت های دانش بنیان تولید می شود.

دستور استاندار كردستان برای مناسب سازی معابر شهری
معاون استاندار كهگیلویه و بویراحمد: ساختمان ها برای توانخواهان مناسب سازی نشود؛ خبری از پایان كار نیست
پراكندگی مدارس؛ عامل ترك تحصیل 20 درصد دانش آموزان استثنایی / برش مناسب سازی معابر شیراز برای كودكان توانخواه تهیه شود
هوشیار درباره معتادان متجاهر نیز بیان كرد: ظرفیت ماده 16 ما 400 نفر است، ماده 16 افراد خود معرف هستند و به كمپ های ما می آیند اما چون جا نبوده و 14 نفر از مركز اقامتی ماده 15 را درگیر كردیم در صورتی كه كار صحیح نبوده است.

وی در ادامه گفت: مركز فرهنگی سپاه در ماده 16 در كمتر از یك ماه با ظرفیت 580 افتتاح خواهد شد و افراد ماده 16 به آنجا ارجاع داده خواهد شد چون درمانشان نیز متفاوت است.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۷:۳۱ - ۲۵/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸