دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

زنانه خانه دار قزوین حدود 6 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی دریافت كردند
 
قزوین - ایرنا- مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: زنان خانه دار متقاضی یادگیری مهارت در استان طی سه ماهه نخست سال جاری 6 هزار و 89 نفر ساعت آموزش مهارتی دریافت كردند.
زنانه خانه دار قزوین حدود 6 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی دریافت كردند قزوین - ایرنا- مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: زنان خانه دار متقاضی یادگیری مهارت در استان طی سه ماهه نخست سال جاری 6 هزار و 89 نفر ساعت آموزش مهارتی دریافت كردند.

سید محمود عرب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بانوان در دوره های مهارتی برگزار شده در آموزشگاه های دولتی فنی و حرفه ای شركت كردند.

این مسوول گفت: دوره های آموزشی برگزار شده برای بانوان خانه دار مربوط به حرفه ها و مشاغل پرتقاضا در بازار و سطح جامعه بوده است.

وی با بیان اینكه بانوان خانه دار یكی از جامعه هدف فنی و حرفه ای برای یادگیری مهارت به شمار می روند،اظهار داشت: با این اقدام می توان در زمینه توسعه مشاغل و كسب و كارهای خانگی و ارتقای درآمد و وضعیت معیشتی خانوارها گام های مثبتی برداشت.

عرب اظهار داشت: بانوان خانه دار ضمن استفاده از امكانات مستقر در مراكز آموزشگاهی دولتی برای یادگیری مهارت های مورد نظر می توانند از ظرفیت آموزشگاه های آزاد (بخش خصوصی) نیز استفاده كنند.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: به جز بانوان خانه دار، آموزش های مهارتی را برای زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنان نیز در نظر گرفته ایم و در این خصوص ظرفیت آموزش مناسبی در استان قزوین وجود دارد.

عرب خاطرنشان كرد: برای خانواده های آسیب دیده از اعتیاد نیز ظرفیت ویژه ای را به منظور مهارت آموزی و حضور در دوره های فنی و حرفه ای درنظر گرفته ایم تا با توانمندسازی مهارتی این خانواده ها، زمینه و فرصت شغلی برای این قشر فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در سطح جامعه، اظهار داشت: امروزه نقش توانمندسازی افراد جامعه از طریق مهارت آموزی در ایجاد فرصت های شغلی و كاهش آسیب های اجتماعی و همچنین ارتقای فرهنگ كارآفرینی بر همگان روشن شده است.

برچسب ها
- سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور
- استان قزوین
- بانوان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۰۳ - ۲۸/۰۴/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶