دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

واریز مستمری سه ماهه برای مددجویان بهزیستی در سی سخت
 
تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور گفت: مستمری سه ماهه برای 1300 مددجوی بهزیستی مستمری بگیر در سی سخت پرداخت شد.
واریز مستمری سه ماهه برای مددجویان بهزیستی در سی سخت تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور گفت: مستمری سه ماهه برای 1300 مددجوی بهزیستی مستمری بگیر در سی سخت پرداخت شد.

محمدرضا كاظم زاده روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان وقوع زلزله در سی سخت مستقر هستیم و از خانه های زلزله زده مددجویان بازدید داشتیم كه دیروز بازدید میدانی از 40 خانوار انجام شد و در مجموع تاكنون از منازل 203 مددجوی بهزیستی بازدید شده است.

وی اضافه كرد: متاسفانه منازل مسكونی مددجویان از 30 تا صد در صد تخریب شده البته حتما بنیاد مسكن باید میزان تخریب را تائید كند و بهزیستی نمی تواند به طور دقیق برآورد كند اما اسباب و وسایل مددجویان دچار خسارت شدیدی شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی كشور گفت: علاوه بر پرداخت مستمری سه ماهه، كمكی نیز به بهزیستی استان كهگیلویه و بویر احمد صورت می گیرد تا به جامعه هدف كمك كند.

كاظم زاده افزود: با هماهنگی با استان های همجوار نیز تلاش می شود تا كمك های مردم جمع آوری شده و به محض اینكه این كمك ها برسد براساس نیازها توزیع خواهد شد.

وی درباره مسكن های تخریب شده مددجویان نیز گفت: بهزیستی تفاهم نامه ای برای ساخت مسكن مددجویان با بنیاد مسكن دارد كه اگر بنیاد مسكن تخریب منزل مددجو را تایید كند، آنوقت بهزیستی 20 میلیون تومان كمك بلاعوض و 60 میلیون تسهیلات با كارمزد چهاردرصد در اختیار بنیاد مسكن قرار می دهد و بنیاد مسكن موظف است خانه مددجو را تامین كند.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 دهم ریشتر ، ساعت 22 و 5 دقیقه و 34 ثانیه ؛چهارشنبه شب هفته گذشته شهر سی سخت مركز شهرستان دنا را در استان كهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مركز لرزه نگاری كشور اعلام كرد این زمین لرزه در عمق 8 كیلومتری زمین اتفاق افتاد.
براساس این گزارش، زلزله در فاصله 10 كیلومتری سی سخت در كهگیلویه و بویراحمد ، 19كیلومتری كمه در استان اصفهان و 24 كیلومتری یاسوج مركز استان كهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

12 فروردین سال 97 نیز زمین لرزه 5.6 ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

سی سخت با 7 هزار نفر جمعیت در 35 كیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

برچسب ها
- مستمری مددجویان
- سازمان بهزیستی كشور
- زلزله
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۲۴ - ۰۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴