دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

فیزیوتراپی به بهبود عوارض كرونا كمك می كند
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در خصوص نقش توانبخشی در درمان عوارض كرونا، گفت: فیزیوتراپی به بهبود عوارض كرونا كمك می كند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در خصوص نقش توانبخشی در درمان عوارض كرونا، گفت: فیزیوتراپی به بهبود عوارض كرونا كمك می كند.

فیزیوتراپی به بهبود عوارض كرونا كمك می كند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نورالدین كریمی افزود: هرچند كه بیماران كرونایی به خدمات توانبخشی نیاز دارند، اما به علت اجتناب از تردد در مكان های عمومی، حضور در مراكز توانبخشی و استفاده از این خدمات را به تعویق می اندازند كه این موضوع، درست نیست. در كرونا نباید تحرك بدنی و فعالیت های توانبخشی را به تعویق انداخت، بلكه باید با حفظ پروتكل های بهداشتی، توانبخشی را نیز جدی بگیریم.

وی تاكید كرد: فعالیت های بدنی و فیزیكی، تحرك درست و كافی همیشه در حفظ سلامتی و ارتقای سطح تنفس و كاركرد سیستم قلبی و عروقی مؤثر بوده و باید افراد با حفظ پروتكل های بهداشتی، به توسعه فعالیت های هوازی در فضای باز یا منزل و یا در محیط هایی كه دارای مجوز انجام فعالیت های ورزشی هستند، بپردازند تا شاهد عوارض كمتری باشند.

دكتر كریمی در بخش دیگری از سخنانش نیز به لزوم توجه به جایگاه فیزیوتراپی در سطح اول خدمات نظام سلامت اشاره كرد و گفت: ارتقای سطح آموزشی این حوزه تا دكترای حرفه ای، موجب بكارگیری تخصصی تر فارغ التحصیلان، توسعه خدمات پیشگیری توسط فارغ التحصیلان و در نتیجه، پاسخگویی به نیازهای متعدد و ابعاد گوناگونی از اختلالات و بیماری ها برای آمار بالایی از هموطنان و مراجعان از كشورهای منطقه می شود.

وی با اشاره به آمار جمعیت سالمندان كشور، آمار اختلالات اسكلتی و عضلانی، و وجود 17 هزار مددجو و توانخواه در كشور، افزود: با توجه به توانمندی حوزه فیزیوتراپی در ایران و برتری آن در میان كشورهای منطقه، باید " افزایش تعداد دانشجویان خارجی، ارتقای سطح آموزش، توسعه مهارت های فارغ التحصیلان، توریسم درمانی و … " را در برنامه ها داشته باشیم.
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۱:۰۶ - ۰۳/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۴