دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

26 فرزندخوانده در دماوند به خانواده های متقاضی واگذار شد
 
دماوند- ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینكه چهار مركز نگهداری فرزندان بی سرپرست در منطقه وجود دارد، گفت: سال گذشته 26فرزند شیرخواره تا سن هفت سال را به خانواده های متقاضی تحویل دادیم كه خوشبختانه ترخیص های موفقی بود.
 26 فرزندخوانده در دماوند به خانواده های متقاضی واگذار شد دماوند- ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینكه چهار مركز نگهداری فرزندان بی سرپرست در منطقه وجود دارد، گفت: سال گذشته 26فرزند شیرخواره تا سن هفت سال را به خانواده های متقاضی تحویل دادیم كه خوشبختانه ترخیص های موفقی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه خانزادی روز یكشنبه در نشست خبری كه به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد با اشاره به اینكه این نهاد از چهار حوزه و معاونت تخصصی تشكیل شده است، اظهار داشت: در حوزه امور اجتماعی، 482 نفر مستمری بگیر و 665 نفر غیرمستمری بگیر هستند.

وی ادامه داد: مستمری بگیری با توجه به گروه سنی امكان بازتوانی ندارند، تحت پوشش هستند و غیرمستمری، افرادی هستند كه شرایط تسهیلات و وام های اشتغالزایی را داشته و زیر 50 سال هستند كه در بحث اشتغال به واحدهای صنعتی معرفی می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینكه در شهرستان دماوند چهار مركز نگهداری فرزندان بی سرپرست وجود دارد، افزود: این مراكز در شهرهای دماوند و رودهن بوده و دخترانه و پسرانه هستند كه در مركز پسرانه دماوند زیر 12 سال، 25 فرزند و در مركز دخترانه دماوند بالای 12سال، 23 فرزند نگهداری می شود.

رئیس اداره بهزیستی دماوند با بیان اینكه در مركز پسرانه رودهن بالای 12 سال 18 فرزند و مركز دخترانه رودهن بالای 12 سال، 18 فرزند نگهداری می شوند، گفت: همچنین 18 فرزند امدادبگیر در خانواده های جایگزین از جمله نزد اقوام و بستگان نگهداری می شوند و مبلغی ماهانه یك میلیون و 200 هزار تومان جهت كمك هزینه نگهداری به حساب فرزند واریز می شود.

خانزادی تصریح كرد: در سال گذشته در بحث فرزندخواندگی 26 فرزند شیرخواره تا سن 7 سال به خانواده های متقاضی تحویل دادیم كه خوشبختانه ترخیص های موفقی بود؛ خانواده هایی كه فرزند تحویل گرفتند، از لحاظ سطح تحصیلات و درآمدی شرایط خوبی داشتند كه قطعا این فرزندان در بهترین خانواده ها نگهداری می شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطرنشان كرد: در حوزه امور توانبخشی اداره بهزیستی دماوند نیز یك هزار و 560 پرونده وجود دارد كه افراد با معلولیت های جسمی، حركتی، بینایی، شنوایی، ضایع نخاعی، اوتیسم و ذهنی تحت پوشش این حوزه بوده كه در این زمینه، یك هزار و 174 نفر مستمری دریافت می كنند.

وی گفت: هر معلول 420 هزار تومان و هر فرد معلولی كه ازدواج كند و دو نفر باشند، 600 هزار تومان و اگر معلول صاحب همسر و فرزند باشد، تا مبلغ یك میلیون و 320 هزار تومان به جز یارانه دولتی، مستمری می گیرند.

خانزادی با اشاره به اینكه در شهرستان دماوند 30 نفر ضایع نخاعی وجود دارد، افزود: 90 درصد از آنان بر اثر سانحه جاده ای به این ضایعه دچار شدند كه علاوه بر مبلغی كه به عنوان مستمری دریافت می كنند، مبلغی ماهانه یك میلیون و 300 هزار تومان به عنوان حق پرستاری دریافت می كنند؛ همچنین خدماتی به غیرمستمری بگیران همجون ویلچر، تشك و … برحسب نیازشان ارائه می شود.

این مقام مسئول با بیان اینكه در حال حاضر در شهرستان دماوند، هیچ مددجوی توانبخشی وجود ندارد كه در صف نوبت دریافت ویلچر، عصا و … باشد، گفت: با توجه به مشكلات اقتصادی، معلولان و بانوان سرپرست خانوار كه از توانمندی كمتری برخوردار هستند، خوشبختانه با حمایت مسئولان در ایام مختلف از مساعدت های لازم بهره مند می شوند؛ اكنون 150 سبد كالا به مناسبت هفته بهزیستی بین افراد تحت پوشش عادلانه توزیع شد.

وی به حوزه امور توسعه و پیشگیری بهزیستی مرتبط با آسیب های اجتماعی اشاره كرد و گفت: اكنون سه كمپ فعال ترك اعتیاد در شهرستان دماوند وجود دارد؛ ظرفیت هر كمپ ترك اعتیاد در شهرستان 41 نفر است كه خوشبختانه مشكلی دراین خصوص نداریم.

خانزادی همچنین در خصوص اجرا شدن طرح غربالگری اضطراب كودكان پنج تا 6 سال دماوندی اشاره و بیان داشت: با توجه به شیوع موج جدید كرونا در سطح كشور سازمان بهزیستی در صدد برآمد تا به راه اندازی سامانه غربالگری اضطراب به آدرس moshavereh.behzisti.gov.ir را راه اندازی و والدین نسبت به تكمیل پرسشنامه اقدام كنند و در صورت لزوم و داشتن علایم به مراكز مشاوره و پس از آن به روانپزشك معرفی می شوند.

وی افزود: اختلال اضطراب در صورت بی توجهی توسط والدین با توجه بر تشخیص به موقع و درمان نشدن در دوره نوجوانی و بزرگسالی موجب افت عملكرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی، ترس یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر می شود.

این مقام مسئول بیان داشت: با تشخیص به موقع و مداخله به هنگام می توان از طریق والدین و مربیان به كودكان كمك كرد كه چگونه اضطراب خود را كنترل كنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

خانزادی هدف از اجرای این طرح را شناسایی زودهنگام كودكان در معرض خطر اضطراب، ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از آن توسط دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی خواند.

رئیس اداره بهزیستی دماوند در خصوص ثبت نام مجازی كودكان خاطرنشان كرد: خانواده های دارای كودك پنج و 6 سال می توانند برای ارزیابی سطح اضطراب كودكان خود به قسمت راهنمای سامانه جامع مشاوره مراجعه كنند.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- شهرستان دماوند
- فرزندخواندگی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۴۸ - ۰۲/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۶