دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

محسنی بندپی: چرا رتبه بندی معلمان اجرایی نمی شود؟
 
نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش كه چرا رتبه بندی معلمان در پیچ و خم بروكراسی اداری باقی مانده است، خواستار تسریع در اجرای این قانون شد.
محسنی بندپی: چرا رتبه بندی معلمان اجرایی نمی شود؟ به گزارش ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی در تذكری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس، بیان كرد: با توجه به تغییر چهره بیماری ها و شیوع بیماری های عضلانی- اسكلتی، وقوع بالای تصادفات، افزایش بیماری های قلبی و عروقی، افزایش سكته های مغزی، سبك جدید زندگی و حضور گسترده تكنولوژی در زندگی مردم، بی حركتی مفرط در افراد جامعه و مهم تر از همه پدیده مهم سالمندی به گونه ای كه در سال 1430 بیش از 30 درصد جمعیت كشور را سالمندان تشكیل می دهند از این رو لزوم توجه بیش از پیش به رشته های توانبخشی به خصوص فیزیوتراپی ضروری است.

وی در ادامه اظهار كرد: در بند اول سیاست های كلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی مورد تاكید معظم له بوده است كه متاسفانه بخش توانبخشی بدون متولی در وزارت بهداشت مغفول مانده است. به وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی تذكر می دهم كه پیرو درخواست قبلی بنده جایگاه توانبخشی در وزارتخانه را به سطح معاونت ارتقا دهد و همچنین نظام آموزشی سنتی این رشته ها و رشته های توانبخشی را به هم بریزد و به سمت دكتری حرفه ای فیزیوتراپی كه از سال 1992 در كشورهای توسعه یافته برای تقویت نظام سلامت اجرا شده است، اجرایی كند.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح كرد: چرا رتبه بندی معلمان همچنان در پیچ و خم بروكراسی اداری قرار دارد؟ چرا با وجود تذكرات نمایندگان اجرایی نمی شود و چرا سازمان دهی و تبدیل وضعیت نیروهای انسانی آموزش و پرورش از جمله خرید خدمتی تا پیمانی، قراردادی، حق التدریسی، نهضتی و سایرین اجرایی نمی شود و ساماندهی صورت نمی گیرد؟ از وزیر انتظار می رود با قید فوریت به موضوع پرداخته و نگرانی معلمان كه ركن اصلی توسعه كشور هستند را مرتفع كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۰۷ - ۰۲/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۷