دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

خدمات توان بخشی در سطح سوم از خدمات حوزه سلامت قرار دارد
 
مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار كرد: در حوزه سلامت عمومی جامعه پیشگیری ، درمان و توان بخشی به ترتیب قرار دارند كه خدمات حوزه فیزیوتراپی نیز در ردیف خدمات توان بخشی جا می گیرد و می تواند در شرایط امروز در برخی از اوقات نیاز به جراحی را كاهش دهد.
خدمات توان بخشی در سطح سوم از خدمات حوزه سلامت قرار دارد مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشكی مشهد اظهار كرد: در حوزه سلامت عمومی جامعه پیشگیری ، درمان و توان بخشی به ترتیب قرار دارند كه خدمات حوزه فیزیوتراپی نیز در ردیف خدمات توان بخشی جا می گیرد و می تواند در شرایط امروز در برخی از اوقات نیاز به جراحی را كاهش دهد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دكتر حسین اصغر حسینی، با اشاره به اینكه خدمات فیزیوتراپی از جمله خدمات كم تهاجمی و درمانی است كه در برخی اوقات می تواند نیاز به جراحی را كاهش و یا از بین ببرد، گفت: در شرایط فعلی جامعه كه كم تحركی باعث اسیب عضلانی به مردم می شود، درمان های غیر تهاجمی و كم هزینه از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

وی با اشاره به اینكه شهر مشهد سالیانه میزبان چندین میلیون زائر است كه درصد قابل توجهی از آنها در كنار سفر مذهبی خود نیاز به خدمات درمانی دارند و خدمات توان بخشی نیز از جمله خدماتی است كه می تواند به بیماران ارایه شود، عنوان كرد: در شرایط فعلی آموزش دانشجویان در مركز جامع توان بخشی دانشگاه واقع در بیمارستان قائم(عج) انجام و توسط اعضای هیات علمی خدمات توان بخشی به بیماران ارائه می شود.

دكتر حسینی بیان كرد: راه اندازی مركز جامع توان بخشی شماره دو در بیمارستان هاشمی نژاد نیز زمینه دسترسی به خدمات توان بخشی با تعرفه دولتی را برای مردم كم برخوردار فراهم می كند. خدمات توان بخشی در سطح سوم از خدمات حوزه سلامت است و ازآنجایی كه دانشگاه علوم پزشكی مشهد جزو دانشگاه تیپ یك به شمار می رود، توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد ابراز كرد: سال 89 این گروه آموزشی مجوز پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی را كسب كرد و در سال 95 مجوز پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد را به دست اورد علاوه براین در راستای بین المللی سازی دانشكده، این رشته اموزشی از كشورهای افغانستان و عراق دانشجو پذیرش كرد .

وی عنوان كرد: 6 نفر عضو هیات علمی كه صاحب مقالات و كتب فراوانی هستند در این گروه آموزشی، تدریس به دانشجویان را برعهده دارند؛ در برنامه های آینده، به محض اینكه امكانات به روزی به لحاظ فضای فیزیكی و تجهیزات ازمایشگاهی در اختیار این گروه قرار گیرد طبق سند آمایشی منطقه 9 اموزشی در سال 1403 مجوز پذیرش دانشجوی فیزیوتراپی دریافت می شود.
منبع خبر:
سلامت
   تاریخ: ۱۲:۰۳ - ۰۲/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۶