دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

چهار میلیارد ریال برای حوزه توانبخشی بهزیستی بافق جذب شد
 
یزد - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی بافق گفت: چهار میلیارد ریال از اعتبارات استان در حوزه توانبخشی برای مناسب سازی معابر ، گفتار درمانی، كار درمانی،خرید وسایل توانبخشی و هزینه دانش آموزی مددجویان زیرپوشش در شهرستان جذب شد.
چهار میلیارد ریال برای حوزه توانبخشی بهزیستی بافق جذب شد یزد - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی بافق گفت: چهار میلیارد ریال از اعتبارات استان در حوزه توانبخشی برای مناسب سازی معابر ، گفتار درمانی، كار درمانی،خرید وسایل توانبخشی و هزینه دانش آموزی مددجویان زیرپوشش در شهرستان جذب شد.

بتول كریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته بهزیستی افزود: از این مبلغ 500 میلیون ریال به درمان اختصاص یافته است كه با وجود كمك های خیری و موسسات با توجه به اینكه فاكتورهای درمانی مددجویان چهار تا پنج برابرِ اعتبارات است در خصوص تامین هزینه های درمانی با مشكل روبرو هستیم .

وی اظهار كرد: بقیه مبلغ یاد شده در حوزه توانبخشی معلولان زیرپوشش و خرید وسایل مورد نیاز و مناسب سازی معابر اداری هزینه شد.

وی ضمن تشكر از حمایت های مجمع خیرین در زمینه های مختلف، از مسوولان شهرستان خواست تا در مورد راه اندازی كارگاه بزرگ اشتغال برای معلولان همانند كارگاهی كه در شهرستان اردكان ساخته شده و موجب اشتغال 50 نفر معلول شده است حمایت كنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان بافق به بحث تامین مسكن معلولان اشاره كرد و افزود: خوشبختانه با نهضت ملی مسكن، مشكلات این قشر برطرف می شود و تاكنون 90 مددجو در این طرح ثبت نام كرده اند و به تعدادی از خانواده های 2 معلولی نیز زمین واگذار می شود .

وی از خیران شهرستان خواست با توجه به اینكه معلولان قدرت پرداخت وام های خود در رابطه با تامین مسكن را ندارند در باز پرداخت اقساط وام بانكی، به آنان كمك كنند.

این مسئول امیدآفرینی برای ادامه حیات، تلاش برای احیای زندگی سالم و تربیت نسل موفق را از ضروریات جامعه امروز به ویژه تلاشگران سازمان های حمایتی بهزیستی برشمرد و اضافه كرد: به طور قطع توجهات الهی شامل حال كسانی خواهد شد كه بیشترین توجه را به درماندگان و محرومان جامعه داشته باشند و در نهایت هم این اقدامات به رضایت الهی و دستیابی به سعادت دنیا و آخرت منجر می شود.

كریمیان با بیان اینكه 30 درصد از خدمت گیرندگان از واحدهای مختلف بهزیستی افراد غیربومی هستند تصریح كرد: مراجعه به كمیته امداد و بهزیستی با توجه به وضعیت اقتصادی، در سال جدید افزایش یافته است.

دیدار پرسنل اداره بهزیستی با امام جمعه ، دیدار فرماندار به همراه رییس اداره بهزیستی شهرستان با 2 تن از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و قول مساعد فرماندار برای رفع مشكل مددجویان، بازدید فرماندار از جامعه معلولان شهرستان بافق و تقدیر از پرسنل این مركز، افتتاح نمایشگاه دست آفرین حاصل توانمندی جامعه هدف بهزیستی با حضور مدیر كل سازمان بهزیستی استان ،فرماندار و جمعی از مسولان شهرستان و خانواده بهزیستی و اجرای مراسم با هنرمندی معلولان پرتوان شهرستان در مراسم افتتاح نمایشگاه ،تقدیر از معلولان موفق و تقدیر از خانواده مددكار نمونه از مهمترین برنامه ها و اقدامات در هفته بهزیستی در بافق است.

967 معلول زیر پوشش بهزیستی بافق قرار دارند كه از این تعداد 521 نفر با توجه به شدت معلولیت و شرایط خانوادگی مستمری بگیر، 382 نفر زن و بقیه مرد هستند.

مركز این شهرستان 52 هزار نفری در فاصله 110 كیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- مستمری مددجویان
- كمك های مردمی
- بافق
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۳ - ۰۶/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹