دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

تصویب آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج
 
وزیر بهداشت از تصویب آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در هیئت دولت خبر داد .
تصویب آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج
وزیر بهداشت از تصویب آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در هیئت دولت خبر داد .
بهرام عین اللهی در حاشیه نشست معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه های علوم پزشكی و سازمان های تابعه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سلامت خبرگزاری صدا و سیما با اعلام اینكه دولت سیزدهم برای رفع مشكل بیماران خاص و صعب العلاج برنامه های خوبی دارد گفت : متاسفانه مبتلایان به بیماری های خاص با مبالغ سنگینی برای تامین دارو و تجهیزات مورد نیازشان مواجه هستند .

وی با بیان اینكه امسال با همكاری مجلس شورای اسلامی پنج هزار میلیارد تومان برای رفع مشكلات بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص یافته است افزود : برای عملیاتی شدن این هدف ، تشكیل صندوق حمایت از بیماران خاص در نظر گرفته شده است .

{$sepehr_media_8315764_400_300}
عین اللهی در ادامه با اشاره به اینكه امروز در جلسه هیئت دولت آئین نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج به تصویب رسیده است گفت : امید واریم از طریق این صندوق بتوانیم مشكلات این بیماران را مرتفع سازیم .

وی بیان كرد: ارسال دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران به درب منزل بخشی از برنامه های وزارت بهداشت برای رفع مشكل بیماران خاص و صعب العلاج است .

وزیر بهداشت افزود: تصویب آئین نامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در راستای اجرای تكلیف قانونی بند (ن) تبصره (17) قانون بودجه سال 1401 كل كشور انجام شده و دولت این تصمیم را در راستای ایجاد وحدت رویه و انسجام در منابع مالی و خدمات برای گسترش پوشش هزینه بیماران مذكور و ایجاد عدالت در دسترسی و بهره مندی از خدمات درمانی، اتخاذ كرده است .

عین اللهی گفت: فراهم كردن امكان دریافت تسهیلات قرض الحسنه برای مشمولین از طریق بانك های عامل، فراهم آوردن زمینه تأمین مالی بهینه داروها، تجهیزات پزشكی، كالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری خاص و صعب العلاج مشتمل بر خدمات ارتقای سلامت، خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی و درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت های دوره ای و تسكینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل برخی از محورهای این آئین نامه است .

وزیر بهداشت همچنین واكسن های تزریق شده در كشور را مورد تایید وزارت بهداشت عراق دانست و گفت : زائران عتبات عالیات هیچ مشكلی برای مشاركت در مراسم اربعین حسینی ندارند .

وی افزود : خوشبختانه نیاز كشور برای واكسیناسیون دز یاد آور نیز از طریق واكسن های داخلی مرتفع می شود .

عین اللهی با اعلام اینكه 96 دصد هموطنان دز اول و بیش از 86 درصد نیز دو دز واكسن كرونا را دریافت كرده اند افزود : برای مسافران دیگر كشور ها به غیر از عراق نیز تزریق دو دز واكس ملاك است، به همین جهت مسافران دیگر كشور ها نیز برای سفر انجام سفرهای خود مشكلی نخواهند داشت .
   تاریخ: ۲۰:۱۰ - ۰۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶