دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

كارنامه درخشان اعتبارات و جذب منابع در سال 1400 / افزایش 35 درصدی اعتبارات نسبت به سال1400
 
مدیر برنامه ریزی بودجه و پایش عملكرد دانشگاه:

كارنامه درخشان اعتبارات و جذب منابع در سال 1400 / افزایش 35 درصدی اعتبارات نسبت به سال1400

اعتبارات و جذب منابع در سال 1400 استثنا و تحولی برای دانشگاه بود و افزایش اعتبار 103 درصدی نسبت به سال 1399 داشتیم و ادامه این روند، سبب افزایش 35 درصدی اعتبار دانشگاه در سال 1401 نسبت به سال 1400 شد.

شاپور عربی مدیر برنامه ریزی بودجه و پایش عملكرد دانشگاه امروز (چهارشنبه) با بیان این مطلب به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، افزود: با وجود محدودیت منابع كشوری، این روند افزایشی اعتبارات با حمایت و پشتیبانی رئیس دانشگاه در سازمان برنامه و بودجه، اهتمام معاون توسعه مدیریت و تلاش همكاران حوزه مدیریت بودجه و سایر معاونان و مدیران ادامه دار شد .

وی تصریح كرد: بودجه مهمترین سند مالی تمامی دستگاه ها در بعد منابع و مصارف بوده كه هدف و مسیر حركت را برای سازمان مشخص می كند. و این درحالی است كه از نظر اعتباری و جذب منابع دانشگاه در سال 1400 شاهد تحول بودیم و این روند در اعتبارات تملك دارایی سرمایه ای با رشدی معادل 45 درصد در سالهای 1399 به 1400 و 1400 به 1401 ادامه پیدا كرد.

عربی در ادامه اظهار داشت: در جذب منابع و تخصیص سازمان برنامه بودجه در اعتبارات هزینه ای 126 درصد و در اعتبارات سرمایه ای 92 درصد توفیق داشتیم كه عملكرد قابل قبولی بوده و توانستیم مطالبات شركت ها و پاداش پایان خدمت كاركنان و تقریباً بروز رسانی پرداخت ها را داشته باشیم، همچنین 100 درصد اوراق و اسناد خزانه اسلامی لحاظ شده در موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه، جذب و صرف پروژه های عمرانی شده است.

مدیر برنامه ریزی بودجه و پایش عملكرد دانشگاه تصریح كرد: در زمان تنظیم لایحه بودجه سال بعد، جلسات متعددی با كارشناسان و مدیران عمرانی سازمان برنامه و بودجه كشور، وزارت بهداشت و دعوت از ایشان جهت بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه و ارائه مشكلات در صحنه و ارائه گزارشهای لازم توجیهی، تشكیل جلسه، پیگیری های حضوری مكرر و به هنگام تخصیص نیز جهت اخذ بودجه مناسب برای دانشگاه انجام می شود .

عربی افزود: در پیگیری برای دریافت منابع و اعتبارات، گاهی اوقات نیاز به توجیه سطوح بالاتر سازمان و وزارت بهداشت دارد كه با عنایت به رسالت برون سازمانی مدیریت بودجه و پیگیری های مستمر و پیگیری های شخص رئیس دانشگاه و معاون توسعه مدیریت را می طلبد كه با حضور و حمایت و نشست با مسئولان ملی و وزارتی جهت جذب اعتبار راهگشای مسیر جذب اعتبار شوند .

در مسیر پیشرفت پروژه های عمرانی و جذب اعتبارات هزینه ای هستیم

وی گفت: اهتمام رئیس دانشگاه، معاون توسعه و دغدغه مدیریت بودجه و مالی نشان داده با كمبود نقدینگی كشور و شرایط سخت جذب اعتبارات، كماكان شاهد پیشرفت پروژه های عمرانی و جذب اعتبارات هزینه ای هستیم .

عربی افزود: علاوه بر اعتباراتی كه هر ساله از بخش درآمد عمومی دولت به دانشگاه ابلاغ می شود، ردیف های متفرقه و متمركزی در اختیار وزارت بهداشت است كه با پیگیری های مستمر، منابع خوبی از طریق ردیف های ابلاغی وزارت به دانشگاه تعلق می گیرد.

مدیر برنامه ریزی بودجه و پایش عملكرد دانشگاه خاطرنشان كرد: در بعد درون سازمانی نیز پس از بودجه تفصیلی دانشگاه با واحدهای تابعه و معاونت ها، تفاهم نامه بودجه بین معاونت توسعه دانشگاه با معاونت ها، تنظیم و در چارچوب تفاهم نامه مبادله شده، تخصیص بودجه معاونت ها انجام می گیرد.

وی تاكید كرد كه تنظیم و ابلاغ بودجه حوزه ها با توجه به فعالیت ها و برنامه ها و عملكرد حوزه ها و اهمیت آنها و همچنین سیاست های بالادستی، تنظیم و ابلاغ می شود و تخصیص اعتبار بسته به اعلام تخصیص از سوی سازمان برنامه و بودجه و پرداخت از سوی خزانه داری كل كشور می باشد كه در این عرصه از همكاری روسا، مدیران مراكز و معاونت ها تشكر و قدردانی می نمایم.

عربی در ادامه گفت: راهبرد اساسی مدیریت بودجه و پایش عملكرد در راستای جذب منابع و اعتبار لازم برای هزینه های جاری و حقوق و دستمزد، پیگیری و جذب منابع لازم برای پروژه عمرانی نیمه تمام و تكمیل و تجهیز آنان می باشد، كه از آن جمله می توان به بیمارستان توانبخشی اخوان، بیمارستان یافت آباد و پروژه ایثار، مركز رشد فناوری و همچنین بیمارستان جایگزین 540 تختخوابی رازی و غیره اشاره كرد كه اقدامات مناسبی جهت جذب اعتبار لازم انجام شده است و امیدواریم با پیگیری های مستمر، مطالبات ذخیره مرخصی و پاداش پایان خدمت كاركنان بازنشسته و كارانه پرسنل را بروز نماییم.

درصدد ایجاد درآمد پایدار برای خانواده بزرگ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی هستیم

مدیر برنامه ریزی بودجه و پایش عملكرد دانشگاه همچنین اظهار داشت: در تلاشیم تا راهكارهای لازم برای درآمدهای پایدار دانشگاه ایجاد كنیم و با حضور پررنگ خیرین و مشاركت نامبردگان در طرح های تملك دارایی سرمایه ای، به حداقل رساندن كسورات بیمه ای و تخفیفات مددكاری، جذب اوراق مشاركت، صرفه جویی در هزینه ها، نظارت بر نحوه انعقاد قراردادهای جاری و عمرانی و تسهیل شرایط پرداخت طرح های تحقیقاتی در این عرصه، شاهد جریانات خوبی در مسیر توسعه دانشگاه باشیم.

وی افزود: بودجه به عنوان شاخص عملكرد هر سازمانی می باشد كه می بایست به صورت جدی در تمامی سطوح دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و نهادینه شود، چرا كه عدم توجه به برنامه ریزی بودجه و پایش عملكرد در منابع و مصارف، صدمات جبران ناپذیری را به سیستم تحمیل می نماید و در صورت بی توجهی می بایست پاسخگوی مراجع ذیصلاح قانونی و ارگان های نظارتی باشیم .

عربی در عین حال گفت كه به نظر می رسد، برغم تلاش شبانه روزی همكاران، مواردی می بایست جهت كارآمدی هرچه بیشتر و چابكی سیستم مورد توجه قرار گیرد كه از آن جمله، جبران كمبود پرسنل حوزه مدیریت بودجه جهت پایش عملكرد مستمر واحدها و در دانشگاه نیاز به بازبینی كمیته پیشنهادات، فنی، درآمد، كارانه، آموزش ضمن خدمت كاركنان، خرید، طرح های عمرانی و غیره می باشد .

وی تصریح كرد: در طول این مدت، جذب اعتبارات عمرانی و هزینه ای قابل قبول بوده، در صورتی كه بسیاری از دانشگاه ها به دلیل كسری منابع ،كماكان در پرداخت حقوق و مزایای كاركنان با مشكل مواجه هستند و با تاخیر چند روزه اقدام به پرداخت می نمایند.

مدیر برنامه ریزی بودجه و پایش عملكرد دانشگاه در پایان این گفت وگو افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و كمبود اعتبار و منابع در تمامی سطوح، از تمامی مسئولان و همكاران عزیز دانشگاه و مراكز تابعه تقاضا دارم كه نسبت به صرفه جویی در هزینه ها و تعدیل انتظارات و توجه ویژه به فعالیت های مبتنی بر عملكرد و همچنین فصل الخطاب قرار دادن چارچوب بودجه تفصیلی در پرداخت ها، هزینه های جاری و حقوقی، اضافه كاری، عمرانی، ما را در متناسب سازی جذب منابع و مصارف یاری نمایند تا ان شاالله بتوانیم همچون گذشته در فرایند پرداخت های دانشگاه مشكلی نداشته باشیم و شاهد توسعه و تحول در دانشگاه باشیم .

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۵۷ - ۰۵/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۹