دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

خدمات ویژه ای كتابخانه مركزی مشهد به اعضای ناشونا
 
كتابخانه مركزی امام خمینی (ره) مشهد حدود 350 عضو ناشنوا دارد كه خدمات ویژه ای به این قشر ارائه می دهد.
خدمات ویژه ای كتابخانه مركزی مشهد به اعضای ناشونا
كتابخانه مركزی امام خمینی (ره) مشهد حدود 350 عضو ناشنوا دارد كه خدمات ویژه ای به این قشر ارائه می دهد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مركز خراسان رضوی، مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت:500 نسخه كتاب و مجله ویژهخدمات ویژه ای كتابخانه مركزی مشهد به اعضای ناشونا ناشنوایان در بخش ویژه مربوط به این گروه در كتابخانه مركزی مشهد موجود است.

حجت الاسلام علی اكبر سبزیان افزود: این كتاب ها با موضوعاتی از قبیل ناشنوایی، كم شنوایی و آموزش زبان اشاره است، همچنین كتاب هایی كه نویسنده آن ها كم شنوا و ناشنوا هستند در این بخش قرار دارد.
وی گفت: علاه بر امانت كتاب ویژه ناشنوایان، كلاس های هنری و آموزشی ویژه اوقات فراغت، كلاس های خط، نقاشی، كاردستی و دكوپاژ، بازی و ریاضی و اوریگامی نیز برای این گروه برگزار می شود.
مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی افزود: برگزاری نشست های كتابخوان كتابخانه ای، برگزاری نشست كتابخوان كشوری ویژه كتابداران بخش ناشنوایان و ارسال كتاب به مدارس استثنایی برای استفاده دانش آموزان ناشنوا و كم شنوایی كه معلولیت جسمی - حركتی هم دارند از دیگر اقدامات است.
سبزیان گفت: معرفی كتاب های جشنواره رضوی به زبان اشاره و بازنشر در صفحه اینستاگرام كتابخانه مركزی نیز از دیگر اقدامات این كتابخانه برای ناشنوایان است.
وی افزود: یكی از اهداف این اداره كل آشنایی بیشتر اقشار خاص جامعه همچون ناشنوایان و كم شنوایان با خدمات این كتابخانه و استفاده از ظرفی های موجود در آن است.
مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: همچنین می توان با برگزاری آیین های رونمایی، نقد و بررسی و معرفی و خوانش آثار نویسندگان كم شنوا و ناشنوا علاوه بر انجام رسالت اصلی كتابخانه ها مبنی بر ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی، گامی موثر در راستای معرفی بیشتر نویسندگان ناشنوا و كم شنوا برداشت.
كتابخانه مركزی مشهد به عنوان بزرگترین كتابخانه عمومی كشور با گنجایش 200 هزار نسخه شامل 100 هزار نسخه مخزن اصلی و 100 هزار نسخه بخش كودك و نوجوان در سال 97 به بهره برداری رسید.
   تاریخ: ۱۸:۵۷ - ۰۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۴