دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

خدمات فیزیوتراپی به 6 هزار بیمار در كلینیك باغچه بان اراك ارایه شد
 
اراك - ایرنا - رییس دانشكده توانبخشی استان مركزی گفت: 6 هزار بیمار فیزیوتراپی در یك سال گذشته در كلینیك باغبان دانشكده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی استان مركزی ویزیت شدند.
خدمات فیزیوتراپی به 6 هزار بیمار در كلینیك باغچه بان اراك ارایه شد اراك - ایرنا - رییس دانشكده توانبخشی استان مركزی گفت: 6 هزار بیمار فیزیوتراپی در یك سال گذشته در كلینیك باغبان دانشكده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی استان مركزی ویزیت شدند.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشكی استان مركزی، دكتر «لیلا پورسعادت»، افزود: كلینیك فیزیوتراپی باغچه بان اراك از تیرماه سال گذشته در 2 نوبت صبح و عصر خدمات توانبخشی به مراجعان ارایه داده است.

وی اظهار داشت: زیر ساخت های آب درمانی در كلینیك باغچه بان مهیا است و بر اساس رایزنی های صورت گرفته با مسئولان اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، در زمینه استفاده مشترك از آب درمانی قول مساعدت داده شده است.

رییس دانشكده توانبخشی استان مركزی گفت: با توجه به اینكه استان مركزی دومین استان سالمند كشور به شمار می رود و به تبع آن بیماری های سالمندی، سكته های مغزی و ناتوانی ها در آن بیشتر است، نیاز به آب درمانی در این استان بیشتر است و نیز موقعیت جغرافیایی استان مركزی باعث افزایش حوادث ترافیكی شده كه این امر نیز ضرورت وجود این مجتمع را دوچندان می كند.

دكتر پورسعادت افزود: اكنون خدمات بازتوانی به تمام مراجعه كنندگان خانواده معزز شهدا و جانبازان به صورت رایگان ارائه می شود، بنابراین مسئولان بنیاد شهید بیمارانی كه نیاز به اعمال بازتوانی از جمله كاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و غیره هستند را به این مركز ارجاع دهند تا از خدمات با كیفیت مناسب بهره ببرند.

وی تاكید كرد: بازدید به عمل آمده توسط رییس انجمن فیزیوتراپی كشور از كلینیك باغچه بان دانشگاه علوم پزشكی استان مركزی، از تجهیزات و فضای این مركز استقبال بسیار زیادی شد كه این مهم در جای خود پیشرفته بزرگ محسوب می شود.

جلوگیری از صدمات و آسیب ها با فیزیوتراپی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی اراك نیز گفت: با فیزیوتراپی می توان از صدمات و آسیب های جدی جلوگیری كرد و همین امر اهمیت این رشته را دوچندان می كند.

«رضا شجاعی »افزود: اهمیت فیزیوتراپی بر كسی پوشیده نیست و نقش درمانی و كمك درمانی كه این رشته ایفا می كند بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی اظهار داشت: دانشكده توانبخشی خدمات با كیفیتی در حوزه فیزیوتراپی ارائه می دهد كه یكی از مزیت های اصلی فیزیوتراپی شامل ارزیابی مناطق ضعیف در بدن بیمار و تدوین یك برنامه فیزیوتراپی است كه به تقویت این نقاط آسیب پذیر كمك می كند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: درد مزمن می تواند یكی از ناامید كننده ترین شرایط برای تجربه باشد، به خصوص اگر علت اصلی آن ناشناخته باشد، با این حال، تكنیك های فیزیوتراپی و تمرین های درمانی می تواند به جنبش مفاصل و بافت نرم و ترمیم عملكرد عضلات، كاهش درد یا از بین بردن درد به طور كلی كمك كنند.

برچسب ها
- سلامت
- اراك
- استان مركزی
- بهداشت و سلامت
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۳ - ۰۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴