دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

افزایش اثربخشی برنامه های آموزش و پرورش استثنایی با رویكرد شناختی
 
تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: رویكرد سازمان در حوزه تشخیص و توانبخشی، رویكرد شناختی است و در این راستا می توان درجهت افزایش اثربخشی و كارآمدی برنامه های آموزش و پرورش در عرصه های برنامه ریزی درسی، توانمندسازی معلمان ومناسب سازی فضاهای آموزشی استفاده كرد.
افزایش اثربخشی برنامه های آموزش و پرورش استثنایی با رویكرد شناختی تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: رویكرد سازمان در حوزه تشخیص و توانبخشی، رویكرد شناختی است و در این راستا می توان درجهت افزایش اثربخشی و كارآمدی برنامه های آموزش و پرورش در عرصه های برنامه ریزی درسی، توانمندسازی معلمان ومناسب سازی فضاهای آموزشی استفاده كرد.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش وپرورش، حمید طریفی حسینی در جلسه اجرایی سازی تفاهم نامه همكاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی هدف از این همكاری فی مابین را توسعه سرمایه شناختی كشور و توسعه علوم و فناوری های شناختی در برنامه ها و فعالیت های مرتبط با ارزیابی، ارتقاء و توان بخشی نوآموزان و دانش آموزان مدارس سراسر كشور و ساماندهی زیست بوم علوم و فناوری های شناختی در حوزه آموزش وپرورش استثنایی كشور عنوان كرد.

وی با بیان اینكه آمادگی داریم در ایجاد كارگروه مشترك توسعه علوم و فناوری های شناختی در زیرمجموعه سازمان آموزش وپرورش استثنایی همكاری كنیم، افزود: تجهیز و راه اندازی مراكز جامع ارزیابی، تشخیص و توان بخشی برای ارزیابی و مداخله به هنگام در سراسر مناطق كشور از دیگر موضوع های موردتفاهم است.

طریفی حسینی اظهاركرد: در ساخت، اعتباریابی و هنجاریابی ابزارهای غربالگری و تشخیصی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود و دبستان و پیش دبستان و دیگر مقاطع تحصیلی آماده همكاری هستیم.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی درباره اجرایی سازی این تفاهم نامه افزود: از دیگر موضوع های موردتفاهم، همكاری در زمینه طراحی، ساخت و اعتباربخشی ابزارهای تشخیصی و مداخله ای مبتنی بر علوم و فناوری های شناختی، ایجاد كارگروه های مشترك تشخیصی و آموزشی مطابق با شیوه نامه اجرایی و تجاری سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی مشترك است.

وی اظهار كرد: همكاری در تولید و انتشار منابع علمی ازجمله مقاله، كتاب، نشریه و...، شناسایی دانش آموزان مستعد، همچنین دارای نیاز ویژه با هدف بهره برداری این دانش آموزان از خدمات آموزشی و امكانات آموزشی مورد حمایت ستاد، برگزاری كارگاه ها و كنفرانس های علمی و پژوهشی و تبادل اطلاعات در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری های مرتبط با علوم شناختی و یادگیری از دیگر موضوع های تفاهم نامه است.

در این نشست، جهت تسریع در روند اجرایی تفاهم نامه، كمیته مشترك با حضور نمایندگان طرفین معرفی و مسئولان پیگیری این تفاهم نامه نیز تعیین شدند.

برچسب ها
- مدارس
- بازگشایی مدارس
- وزارت آموزش و پرورش
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۵۲ - ۰۴/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶