دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

بیش از 8 هزار معلول تحت حمایت خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی هستند
 
به گفته حسینی، در حال حاضر بیش از 8 هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند كه بیش از 4 هزار نفر مستمری دریافت می كنند.


به گفته حسینی، در حال حاضر بیش از 8 هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند كه بیش از 4 هزار نفر مستمری دریافت می كنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیركل بهزیستی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر خدمات CBR به دو روش چند بخشی و تسهیلگری اجرا می شود كه در روش چند بخشی كارشناسان اداره و شركای كاری (دهیاران، بهورزان) و در روش تسهیلگری 8 مركز مثبت زندگی در اجرای این برنامه بهزیستی را یاری می كنند.

سلمان حسینی توزیع عادلانه خدمات را یكی از اركان فعالیت بهزیستی برشمرد و افزود: طرح cbr با مشاركت شبكه بهداشت، بهورزان، دهیاری ها، موسسه های (CBR) و مراكز مثبت زندگی در حال اجراست.

وی تصریح كرد: زنجان جز استان های با پوشش 100 درصدی در اجرای توانبخشی مبتنی بر جامعه است كه این طرح را با كمك 17 گروه خودیار و 29 نفر به عنوان تسهیلگرانجام می دهد.

این مسئول اضافه كرد: هر ساله خدمات مختلفی طبق 5 مولفه ی CBR درزمینه سلامت، آموزش، معاش، فعالیت های اجتماعی وتوانمندسازی برای افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی از طریق همكاری بین بخش های دولتی و سازمان های غیر دولتی فراهم می شود.

حسینی تصریح كرد: در صورت آموزش به خانواده ها و مناسب سازی محیط می توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم كرد كه از ابتدای سال جاری، تاكنون تعداد 39 نفر از افراد دارای معلولیت از مناسب سازی مسكن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی برخوردار شده اند .

وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر بیش از 8 هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی قرار دارند كه بیش از 4 هزار نفر مستمری دریافت نموده و4 صندوق خرد محلی با عضویت افراد دارای معلولیت فعال و با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.
منبع خبر:
شبستان
   تاریخ: ۰۷:۵۹ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲