دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

حمایت بهزیستی گچساران از كودكان كار
 
رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: خانواده های كودكان كار شناسایی شده در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند.
حمایت بهزیستی گچساران از كودكان كار
رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: خانواده های كودكان كار شناسایی شده در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند.
حمایت بهزیستی از كودكان كار در گچسارانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز كهگیلویه و بویراحمد، عزیزالله دیلمی در نشست ساماندهی متكدیان این شهرستان افزود: تاكنون 17 كودك كار خیابانی در سنین هشت تا 14 سال در گچساران شناسایی شده است كه 90 درصد آنها غیر بومی هستند.
وی با اشاره به اینكه گروهی از كارشناسان بهزیستی در حال شناسایی كودكان كار خیابانی در گچساران هستند ادامه داد: كارشناسان اورژانس اجتماعی پس از تشكیل پرونده برای این كودكان با حضور در خانه های آنان ضمن بررسی دلایلِ كار كودكان، آموزش های لازم درباره پیامدهای پدیده كودكان كار خیابانی را به والدین ارائه می دهند.
رییس اداره بهزیستی گچساران بیان كرد: تجربه نكردن دوره كودكی، درآمد كمتر از فعالیت آنان، نداشتن بیمه از حداقل آسیب های پدیده كودكان كار و خیابانی است.
وی اضافه كرد: زمینه تحصیل تعدادی از كودكان كار در گچساران فراهم شده است.
رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: برخی از متكدیان این شهرستان حاضر به دریافت تسهیلات اشتغالی از سوی نهادهای حمایتی نیستند زیرا درآمد آنها از راه تكدی گری بیشتر است.
دیلمی افزود: از ابتدای امسال تاكنون 150 میلیون ریال به صورت موردی به كودكان كار و خانواده هایشان پرداخت شده است.
فرماندار گچساران هم در این نشست با بیان اینكه تكدی گری به یك شغل پرسود و بدون زحمت تبدیل شده گفت: متاسفانه در جامعه امروزی شاهد به كار گرفتن كودكان از یك سال به بالا در كار تكدی گری هستیم.
روانبخش دیهیم خوب افزود: با كمك نهادهای مردمی و دستگاه های متولی، متكدیان این شهرستان شناسایی و برای جمع آوری آنها اقدامات لازم انجام شود.
وی ادامه داد: پس از جمع آوری تكدی گران آنها را برای فراگیری حرفه های مناسب به مراكز آموزشی معرفی تا بتوانند یك شغل مفید راه اندازی كنند.
شهرستان 156 هزار نفری گچساران در جنوب غربی كهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
   تاریخ: ۰۸:۲۳ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴