دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

وب دا - تریاژ مددكاری و رنكینگ بیماران آسیب پذیر، اقدام نوین حوزه مددكاری اجتماعی در اورژانس بیمارستان ها
 
رییس مركز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی در جلسه دوره آموزشی مداخلات تخصصی مددكاری اجتماعی در عرصه سلامت كه با حضور مسئولین مددكاری اجتماعی دانشگاه های علوم پزشكی كشور برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی جهت توسعه كمی و كیفی مددكاری اجتماعی انجام شده كه مطمئناً بدون ...
رییس مركز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی اعلام كرد تریاژ مددكاری و رنكینگ بیماران آسیب پذیر، اقدام نوین حوزه مددكاری اجتماعی در اورژانس بیمارستان ها
رییس مركز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی در جلسه دوره آموزشی مداخلات تخصصی مددكاری اجتماعی در عرصه سلامت كه با حضور مسئولین مددكاری اجتماعی دانشگاه های علوم پزشكی كشور برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی جهت توسعه كمی و كیفی مددكاری اجتماعی انجام شده كه مطمئناً بدون تلاش همكاران در ستاد دانشگاه ها میسر نبوده است.



به گزارش وبدا دكتر واعظی افزود: تدوین و ابلاغ پروتكلهای مددكاری در مراكز درمانی، سبب ارائه خدمات به صورت تخصصی در این حوزه شده است به این معنی كه مددكاران در مراكز درمانی علاوه بر حمایتهای اقتصادی، به ارائه خدمات مشاوره ای و حمایتی به صورت تخصصی می پردازند.

رییس مركز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی گفت: ثبت اطلاعات مددكاری اجتماعی در HIS جهت تهیه بانك اطلاعاتی از دیگر اقداماتی بوده كه سبب هویت بخشی به این حوزه شده است.

وی گفت: از جمله اقدامات نوینی كه سال گذشته با همكاری دانشگاه های علوم پزشكی صورت گرفته است، موضوع تریاژ مددكاری و رنكینگ بیماران آسیب پذیر در بخش اورژانس و درگاه بیمارستان ها بوده است.

دكتر واعظی افزود: در راستای حمایت های اجتماعی از گروه های آسیب پذیر مراجعه كننده به مراكز درمانی از جمله كودك آزاری، حمایت از افراد بی سرپرست، بیماران مبتلا به سرطان، اتباع و بیماران آسیب پذیر شناسایی و تحت حمایت های روانی، اجتماعی قرار می گیرند.

رییس مركز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی ضمن اشاره به استمرار برنامه های آموزشی توانمندسازی مددكاران گفت: با توجه به اهمیت موضوع مددكاری و حمایت از بیماران نیازمند، آموزش سایر كادر درمان در موضوعات زیرمجموعه این رشته در دستور كار است تا پزشكان و پرستاران ضمن بهره مندی از امتیاز بازآموزی، دوره های آموزشی تخصصی لازم را فراگیرند.

وی افزود: همچنین استفاده از ظرفیت هلال احمر، سازمان بهزیستی، سازمان های مردم نهاد و سمن ها در همكاری با مددكاران بیمارستان ها جهت توسعه خدمات حمایتی به صورت مستمر صورت می گیرد. از جمله این موارد طرح ملی سلامت یار بوده كه سبب ظرفیت سازی واحد مددكاری اجتماعی معاونت درمان دانشگاه ها و با هدف ارائه خدمت درمانی به گروههای آسیب پذیر در بیمارستان ها توسط نیروهای داوطلب پس از گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز انجام شده است.

دكتر واعظی در خصوص حمایت از بیماران مبتلا به سرطان گفت: مددكاران اجتماعی در تمام سطوح از جمله پیشگیری، درمان و توانبخشی در مراكز سطح 2 و كلینیك های تخصصی در كنار كادر درمان خدمات حمایتی ویژه ای ارائه می نمایند.

وی در خصوص بیماران كم شنوا و نیازمند كاشت حلزون گفت: از سوی همكاران مددكار اقدامات موثری در زمینه شناسایی و ارجاع كودكان كم شنوا صورت می گیرد. چرا كه درمان این بیماران دارای زمان طلایی بوده و شناسایی به موقع سبب درمان این دسته از بیماران خواهد شد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۳:۴۸ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷