دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

وب دا - عضو هیات علمی دانشگاه: خدمات فیزیوتراپی، به توانبخشی بیماران كرونایی كمك می كند
 
عضو هیات علمی گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص نقش توانبخشی در درمان عوارض بیماری كرونا گفت: بیماری كرونا، علاوه بر اختلال در سیستم تنفسی، باعث تشدید عوارض در هر بافت و ارگانی كه قبل از كووید زمینه بیماری و التهاب را داشته، خواهد شد و در دوران كرونا، شاهد ...
به مناسبت سالروز ملی " فیزیوتراپی " مطرح شد؛ عضو هیات علمی دانشگاه: خدمات فیزیوتراپی، به توانبخشی بیماران كرونایی كمك می كند
عضو هیات علمی گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص نقش توانبخشی در درمان عوارض بیماری كرونا گفت: بیماری كرونا، علاوه بر اختلال در سیستم تنفسی، باعث تشدید عوارض در هر بافت و ارگانی كه قبل از كووید زمینه بیماری و التهاب را داشته، خواهد شد و در دوران كرونا، شاهد تشدید عوارض در زمینه اختلالات اسكلتی و عضلانی نیز هستیم كه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی می تواند به بهبود این عوارض كمك كند.

عضو هیات علمی دانشگاه: خدمات فیزیوتراپی، به توانبخشی بیماران كرونایی كمك می كند

دكتر نورالدین كریمی امروز مصادف با سالروز ملی فیزیوتراپی، ضمن عرض تبریك فرارسیدن این مناسبت به همكاران خود، افزود: هرچند كه بیماران كرونایی به خدمات توانبخشی نیاز دارند، اما به علت اجتناب از تردد در مكان های عمومی، حضور در مراكز توانبخشی و استفاده از این خدمات را به تعویق می اندازند كه این موضوع، درست نیست. در كرونا نباید تحرك بدنی و فعالیت های توانبخشی را به تعویق انداخت، بلكه باید با حفظ پروتكل های بهداشتی، توانبخشی را نیز جدی بگیریم.

وی در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تاكید كرد: فعالیت های بدنی و فیزیكی، تحرك درست و كافی همیشه در حفظ سلامتی و ارتقای سطح تنفس و كاركرد سیستم قلبی وعروقی موثر بوده و باید افراد با حفظ پروتكل های بهداشتی، به توسعه فعالیت های هوازی در فضای باز یا منزل و یا در محیط هایی كه دارای مجوز انجام فعالیت های ورزشی هستند، بپردازند تا شاهد عوارض كمتری باشند.

دكتر كریمی در بخش دیگری از سخنانش نیز به لزوم توجه به جایگاه فیزیوتراپی در سطح اول خدمات نظام سلامت اشاره كرد و گفت: ارتقای سطح آموزشی این حوزه تا دكترای حرفه ای، موجب بكارگیری تخصصی تر فارغ التحصیلان، توسعه خدمات پیشگیری توسط فارغ التحصیلان و در نتیجه، پاسخگویی به نیازهای متعدد و ابعاد گوناگونی از اختلالات و بیماری ها برای آمار بالایی از هموطنان و مراجعان از كشورهای منطقه می شود.

وی با اشاره به آمار جمعیت سالمندان كشور، آمار اختلالات اسكلتی و عضلانی، و وجود 17 هزار مددجو و توانخواه در كشور، افزود: با توجه به توانمندی حوزه فیزیوتراپی در ایران و برتری آن در میان كشورهای منطقه، باید " افزایش تعداد دانشجویان خارجی، ارتقای سطح آموزش، توسعه مهارت های فارغ التحصیلان، توریسم درمانی و ... " را در برنامه ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۴۵ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶