دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳

وب دا - رئیس دانشگاه: یك میلیارد تومان برای راه اندازی پژوهشكده سلامت روانی، اختصاص داده می شود
 
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (پنجشنبه) ضمن بازدید سرزده از بیمارستان روانپزشكی رازی، در نشستی با مسئولان این بیمارستان گفت كه یك میلیارد تومان برای راه اندازی پژوهشكده علوم رفتاری و سلامت روانی، اختصاص داده می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ رئیس دانشگاه: یك میلیارد تومان برای راه اندازی پژوهشكده سلامت روانی، اختصاص داده می شود
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (پنجشنبه) ضمن بازدید سرزده از بیمارستان روانپزشكی رازی، در نشستی با مسئولان این بیمارستان گفت كه یك میلیارد تومان برای راه اندازی پژوهشكده علوم رفتاری و سلامت روانی، اختصاص داده می شود.

رئیس دانشگاه: یك میلیارد تومان برای راه اندازی پژوهشكده سلامت روانی، اختصاص داده می شود

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه با اشاره به لزوم تدوین برنامه تحول مركز روانپزشكی رازی در كوتاه مدت، میان و درازمدت، افزود: انتظار نیست كه ماموریت مركز روانپزشكی رازی عوض شود، بلكه تنوع و تركیبی از انواع فعالیت های درمانی، آموزشی و پژوهشی باید در مركز آموزشی – درمانی رازی انجام شود و راه اندازی پژوهشكده سلامت روانی، می تواند اولین گام در این راستا باشد.

رئیس دانشگاه تاكید كرد: با توجه به پتانسیل بالای مركز روانپزشكی رازی بلحاظ وجود متخصصان بنام و رزیدنت های حوزه روان و همچنین بزرگترین فیلد آموزشی در این مركز، باید ترددها و فعالیت های غیردرمانی در این مركز افزایش یابد. انواع فعالیت های آموزشی و پژوهشی در این مركز، می تواند وجهه ای كه از گذشته های دور برای روانپزشكی رازی (امین آباد) در اذهان مردم ساخته شده، تغییر بدهد.

دكتر خانكه با اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر اعضای هیات علمی با امكانات این مركز آموزشی و درمانی، مسئولان بیمارستان روانپزشكی رازی را به ایجاد جاذبه برای اساتید و دانشجویان جهت استفاده هر چه بیشتر از امكانات مركز رازی ترغیب كرد و به همین منظور، برگزاری تورهای آشنایی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان و یا برگزاری كارگاه های آموزشی توانمندسازی هیات علمی در محل این مركز را پیشنهاد داد.

رئیس دانشگاه همچنین در بخش دیگری از سخنانش كه در جمع رئیس و مدیران مركز روانپزشكی رازی بیان داشت، به اختصاص مبلغی برای پشتیبانی مالی از پرسنل این مركز اشاره كرد و افزود: ما كمبودی بلحاظ اعتبارات نداریم، بلكه افزایش اعتبارات نیز نسبت به سال های گذشته داشتیم، اما متاسفانه اعتبارات تخصیصی را بطور كامل به دانشگاه نمی دهند تا بتوانیم برای اجرای برنامه ها از آن بهره مند بشویم. اما با مبلغی كه به تازگی دریافت شده و بخشی از آن به مركز رازی اختصاص می یابد، ان شاالله تا یك هفته آینده، كارانه های پرسنل مركز رازی تا ابتدای امسال تسویه می شود.

وی همچنین در این نشست، از مذاكرات خود با رئیس اورژانس كشور گفت كه با حمایت ایشان، از دو دستگاه آمبولانس درخواستی برای مركز رازی، یك دستگاه آن بزودی تحویل خواهد شد.

دكتر خانكه همچنین تحویل گرفتن مركز بیمارستانی ایثار كه توسط یكی از نیكوكاران حوزه سلامت ساخته شده را كار بزرگ و مهمی دانست و گفت: این ساختمان از حدود سه یا چهار سال پیش به دلیل پاره ای از مشكلات اجرایی، به مسئولان مركز روانپزشكی رازی تحویل نشده بود، و رفع این مشكلات بسیار ارزشمند است، چرا كه با تحویل آن، می توان سریعا نسبت به تجهیز آن اقدام كرد تا ان شاالله برای شهریور یا مهرماه امسال با حضور وزیر بهداشت مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی به لزوم افزایش تخت های روانپزشكی و توانبخشی در كشور اشاره كرد و افزود: در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور، مقرر شد كه 10 درصد تخت های عمومی، به بیماران روانپزشكی و پنج درصد آنها، به بیماران نیازمند خدمات توانبخشی اختصاص یابد كه اگر سازمان بهزیستی در اجرای این طرح مشاركت كرده و موسسات بیمه گر نیز از این خدمات حمایت كنند، این طرح در اقصی نقاط كشور اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه سپس با همراهی مسئولان و مدیران روانپزشكی رازی، از مركز بیمارستانی تازه تاسیس ایثار بازدید كرد و درباره راه های تامین منابع مالی جهت تجهیز این مركز و امكانات آموزشی و پژوهشی آن، با مسئولان مركز روانپزشكی رازی صحبت كرد.

دكتر دارایی مدیر بیمارستان روانپزشكی رازی نیز به نیاز بیماران روانپزشكی و ساكنان منطقه محروم امین آباد به خدمات عمومی پزشكی اشاره كرد و گفت: از طریق دانشگاه علوم پزشكی تهران، درصدد بكارگیری متخصصان رشته های مورد نیاز غیر روانپزشكی هستیم تا در مركز جدید ایثار، بخشی را به خدمات عمومی پزشكی اختصاص بدهیم و از ارجاع بیماران روانپزشكی بویژه بیماران آسایشگاهی به مراكز درمانی خارج از مركز رازی كه معمولا با مشكلاتی همراه است، بی نیاز شویم. ضمن آنكه ساكنان منطقه نیز در صورت نیاز، به این خدمات دسترسی داشته باشند.

در ادامه، دكتر خانكه در بازدید از ساختمان آموزشی فارابی كه پذیرای جمعی از دانشجویان علوم پزشكی از دانشگاه های دیگر بود، گفت: حتما برنامه هایی برای آشنایی هرچه بیشتر اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با فیلد روانپزشكی رازی اجرا شود تا آمار حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه ما در مركز روانپزشكی رازی افزایش یابد.

وی همچنین با بازدید از بخش های بستری جرجانی، چهارغربی، پنج غربی و ابوریحان، از وضعیت بیماران پرسید و در جریان اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرای بخش های بستری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه در ادامه، ضمن بازدید از سالن پخت غذای مركز روانپزشكی رازی كه قرار است مورد بازسازی قرار بگیرد، از مسئولان بیمارستان خواست تا مطالعه كوهورت از وضعیت تغذیه بیماران روانپزشكی را در برنامه های پژوهشی خود قرار بدهند.

گفتنی است؛ مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی كه در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده، بزرگترین و قدیمی ترین مركز روانپزشكی منطقه خاورمیانه است كه تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با بهره گیری از توان تخصصی متخصصان و اساتید دانشگاه و كادری مجرب، انواع اختلالات اعصاب و روان را بصورت سرپایی (كلینیك ها) و بستری در بخش های مختلف، درمان می كند.

خدمات مشاوره روانشناسی، كاردرمانی، فیزیوتراپی، مددكاری (اعضای تیم درمان و توانبخشی) و انواع خدمات پاراكلینیكی همچون دندان پزشكی، رادیولوژی، آزمایشگاه، نوار قلب، الكتروآنسفالوگرافی، از دیگر خدمات مركز روانپزشكی رازی است كه به مددجویان و بیماران بستری و مراجعان سرپایی ارائه می شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۴۵ - ۱۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱