دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بهره برداری از مركز خیریه خانه میران در آینده نزدیك
 
زیدوند از بهره برداری از مركز خیریه خانه میران در آینده نزدیك خبر داد و گفت: حدود 500 میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است.


زیدوند از بهره برداری از مركز خیریه خانه میران در آینده نزدیك خبر داد و گفت: حدود 500 میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراك، «محمد زیدوند» امروز سه شنبه (11 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بهزیستی استان مركزی و برنامه های انجام شده در هفته بهزیستی گفت: بهزیستی همواره در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف خود تلاش می كند.

سرپرست اداره كل بهزیستی استان مركزی با اشاره به اینكه در سفر رییس جمهوری به استان مركزی اعتبارات چشمگیری در 2 ردیف تهیه لوازم توانبخشی و تكمیل مركز خیریه خانه میران پیشنهاد شده است، افزود: حدود 500 میلیارد ریال اعتبار برای مركز خیریه خانه میران پیش بینی شده است كه این مركز در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین به راه اندازی كمپ ماده 16 ترك اعتیاد استان مركزی برنامه اشاره كرد و ادامه داد: این مهم از برنامه های اولویت دار بهزیستی است كه در این راستا یك هكتار زمین با ظرفیت یك هزار نفر برای این مركز پیش بینی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینكه شمار افراد معتاد استان مركزی این تعداد نیست، خاطر نشان كرد: این فضا برای اجرای فعالیت های گسترده فرهنگی برای آینده در نظر گرفته شده است.

سرپرست بهزیستی استان مركزی همچنین با بیان اینكه مركز نگهداری ماده 15 به عنوان مركز بزرگ برای نگهداری معتادان متجاهر در استان مركزی فعال است، ادامه داد: به نوعی مركز ماده 16 در استان غیرفعال است كه شهرداری و بهزیستی در موضوع معتادان متجاهر مكلف به راه اندازی مركز ماده 16 هستند.

زیدوند در ادامه با اشاره به اینكه استان مركزی اكنون این مركز را ندارد، گفت: پیگیری ها برای ایجاد این مركزی درحال انجام است و در انتظار دریافت مجوز آن از كمیته كشوری هستیم.

این مقام مسئول همچنین به فعالیت های انجام شده در هفته بهزیستی اشاره كرد و گفت: 24 طرح اشتغالزایی در هفته بهزیستی در استان مركزی به بهره برداری رسید كه شامل مركز توانبخشی، پنج مركز روزانه، مركز شبانه روزی بیماران مزمن، گروه همیاران زنان سرپرست خانوار و ساختمان مركز حمایتی آموزش كودكان كار خیابانی است.

وی مانور خودروهای اورژانس اجتماعی، معرفی مراكز كاهش آسیب و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و كتابخانی را از دیگر برنامه ها در این هفته دانست و ادامه داد: این برنامه ها با هدف رفع مشكلات خانواده بهزیستی، معرفی این بخش و مشكلات و مسائل پیشر رو و همچنین آشنایی اقشار مختلف با برنامه ها و خدمات بهزیستی اجرا شده است.

زیدوند در ادامه با اشاره به به اینكه مددجویان كمیته امداد عمدتا افراد نیازمند هستند و شرایط اقتصاد جامعه بر مراجعات این افراد به امداد اثرگذار است، ادامه داد: اما مراجعین بهزیستی بخشی از جامعه هستند كه مشكلات جسمی حركتی و ... دارند كه شامل معلولین و نیازمندان توانبخشی و زنان سرپرست خانوار و... هستند و فشار اقتصادی تاثیر محسوسی بر اضافه شدن افراد تحت پوشش بهزیستی نداشته است.

این مقام مسئول در ادامه به اهمیت مناسبت سازی شهرهای استان ویژه سالمندان و معلولین و ... اشاره كرد و گفت: شهر اراك علیرغم تلاش های صورت گرفته برای مناسب سازی با مشكلات زیادی روبرو است و در سطح معابر و پاركها و ساختمان ها مشكلاتی برای معلولین وجود دارد اما پیگیری های لازم در این راستا انجام شده است.

سرپرست بهزیستی استان مركزی، در ادامه با بیان اینكه بهزیستی بیش از 150 فعالیت دارد، گفت: این سازمان بعد از شهرداری دومین دستگاهی است كه بیشترین خدمات و دایره فعالیت و جامعه هدف را دارد.
منبع خبر:
شبستان
   تاریخ: ۲۰:۳۶ - ۱۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۵