دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

پیش بینی ایجاد كمپ ترك اعتیاد با 1000 نفر جمعیت در استان مركزی
 
سرپرست اداره كل بهزیستی استان مركزی با بیان اینكه "یك هكتار زمین با ظرفیت 1000 نفر برای مركز كمپ ترك اعتیاد( ماده 16 ) پیش بینی شده است" گفت: این استان نیازمند راه اندازی مركز نگهداری معتادان متجاهر است.
پیش بینی ایجاد كمپ ترك اعتیاد با 1000 نفر جمعیت در استان مركزی
سرپرست اداره كل بهزیستی استان مركزی با بیان اینكه ""یك هكتار زمین با ظرفیت 1000 نفر برای مركز كمپ ترك اعتیاد( ماده 16 ) پیش بینی شده است"" گفت: این استان نیازمند راه اندازی مركز نگهداری معتادان متجاهر است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراك، محمد زیدوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینكه كمپ ماده 16 در استان غیرفعال است، اظهار داشت: مركز نگهداری ماده 15 به عنوان مركز بزرگ برای نگهداری معتادان متجاهر در استان مركزی فعال بوده و اعتبارات چشمگیری برای راه اندازی كمپ ماده 16 نیاز است در این راستا استانداری مركزی در جذب اعتبار از محل اعتبارات ملی اقدامات موثری انجام داده است.

وی افزود: شهرداری و بهزیستی وظیفه دارند تا نسبت به راه اندازی كمپ ماده 16 برای معتادان متجاهر اقدام كنند كه در حال حاضر، در استان مركزی این كمپ وجود ندارد اما پیگیری ها برای ایجاد این مركز درحال انجام است تا مجوز آن از كمیته كشوری دریافت شود.

سرپرست اداره كل بهزیستی استان مركزی تصریح كرد: یك هكتار زمین با ظرفیت هزار نفر برای مركز كمپ ماده 16 پیش بینی شده هرچند معتادان استان به این میزان نیست اما این ظرفیت برای آینده در نظر گرفته شده است.

زیدوند خاطرنشان كرد: اعتبارات چشمگیری از سفر ریاست جمهوری به استان مركزی در 2 ردیف تهیه لوازم توانبخشی و تكمیل مركز خیریه خانه میران پیشنهاد شد، حدود 50 میلیارد تومان اعتبار برای مركز خیریه خانه میران پیش بینی شده كه این مركز در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

وی عنوان كرد: همان طور كه اعلام شد شهرداری ها در استان و كشور وظیفه راه اندازی و مدیریت گرمخانه ها را برعهده دارند كه بهزیستی در راستای خدمت رسانی به جامعه هد خود در اراك 2 مركز نگهداری گرمخانه ای یا همان شلتر ویژه نگهداری زنان و مردان دارد.

2000 معتاد متجاهر در استان كرمانشاه وجود دارد/ قول وزارت كشور برای افزایش ظرفیت كمپ ماده 16 در استان
خوزستان كمپ ماده 16 ندارد/معتادان در كمپ های ماده 15 نگهداری می شوند
كمپ ماده 16 استان قزوین تا پایان سال راه اندازی می شود
درخواست 500 میلیارد ریال اعتبار راه اندازی خیریه خانه میران اراك در سفر رئیس جمهور

سرپرست بهزیستی استان مركزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایام هفته بهزیستی در استان مركزی گفت: مددجویان و افرادی كه تحت پوشش بهزیستی هستند شامل معلولان عزیز، نیازمندان توانبخشی و زنان سرپرست خانوار هستند كه با وجود وضعیت اقتصادی فعلی، بالارفتن تورم و مشكلات اقتصادی خانوارها تاثیر محسوسی در بالا رفتن آمار تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی نداشته است.

زیدوند اضافه كرد: یكی از خدمات و اقدامات بهزیستی ارائه خدمات به جامعه هدف بوده به طوری كه ارائه خدمات توانبخشی بهزیستی همچون ارائه رایگان مشاوره، فیزیوتراپی و كاردرمانی از جمله اقدامات در این ایام بود همچنین نمایشگاهی از هنرهای دستی مددجویان در هفته بهزیستی در راستای معرفی توانمندی مددجویان این مجموعه در استان مركزی برگزار شد.

وی عنوان كرد: یكی از اقدامات خوب صورت گرفته توسط بهزیستی پیگیری و برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی خیریه خانه میران اراك بود كه برای خرید وسایل توانبخشی این مركز در نخستین فاز آن بالغ بر 300 میلیارد ریال بودجه نیاز است كه در سفر رئیس جمهور به استان درخواست 500 میلیارد ریال شده كه البته هنوز این رقم قطعی نشده و امیدواریم با تأمین اعتبار، این مركز تا ماه های آینده به بهره برداری برسد.

افتتاح بیش از 60 واحد مسكون ویژه مددجویان بهزیستی استان مركزی

وی افزود: در راستای حل مشكل مسكن مددجویان بهزیستی نیز در این ایام در شهرهای مختلف استان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته به طوری كه 20 واحد مسكونی در اراك، 17 واحد مسكونی در كمیجان، 10 واحد مسكونی در زرندیه، 9 واحد مسكونی در شازند، 3 واحد مسكونی در خنداب و 2 واحد مسكونی در فراهانی به بهره برداری رسید.

زیدوند تصریح كرد: یكی از اقدامات مهم بهزیستی حل مشكل اشتغال مددجویان در راستای توانمندسازی جامعه هدف است، بنابراین در راستای ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان بهزیستی 24 طرح اشتغال آفرینی و گروه همیار یاری گران مهر در شهرستان تفرش، 2 واحد اشغال و گروه همیار در شهرستان محلات و 3 واحد اشتغال زایی در شهرستان خنداب در ایام هفته بهزیستی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مانور خودروهای اورژانس اجتماعی، افتتاح ساختمان جدید موسسه خیریه قمر بنی هاشم (ع) نیم ور از دیگر برنامه های تدوینی و اجرایی در ایام هفته بهزیستی در شهرهای مختلف استان مركزی به شمار می رود.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۹:۲۳ - ۱۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰